تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نوری مالکی:

حامی حشدالشعبی هستیم و ترور سردار سلیمانی و ابومهدی را به شدت محکوم می‌کنیم

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق بار دیگر با حمایت از فعالیت‌های الحشدالشعبی، ترور سردار سلیمانی وابومهدی المهندس توسط آمریکا را محکوم کرد.
نوری مالکی
رویداد۲۴ نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در بخشی از گفت وگوی خود با شبکه المسله گفت: اگر خواهان پیشرفت و ثبات و حاکمیت عراق هستیم باید بر اساس منافع خود با تمام طرف‌ها روابط داشته باشیم. ما مشکلی نداریم که با تمام کشور‌های جهان به جز رژیم اسرائیل ارتباط داشته باشیم.

نخست وزیر پیشین عراق تاکید کرد: الحشدالشعبی یک سازمان ملی است که با تصمیم دولت تشکیل شد، این سازمان نقش خود را ایفا کرد و در این راه شهید داد. رفتار نیرو‌های آمریکایی در ترور شهید ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی و همچنین هدف قرار دادن پایگاه‌های الحشد الشعبی را به شدت محکوم می‌کنم.

وی تاکید کرد: دولت‌هایی که بعد از سقوط نظام قبلی عراق آمدند، هزینه روابط بد نظام با کشور‌های جهان را پرداخت کردند و اکنون دیگر آسان نیست که اختلافاتمان با سوریه، ترکیه، ایران، عربستان، آمریکا و دیگر کشور‌ها را پایان دهیم.

بیشتر بخوانید: آیا الکاظمی می‌تواند معجزه کند؟/ ناآرامی‌های عراق کی پایان میگیرد؟
المالکی با بیان اینکه مشکل عربستان با عراق فرقه‌ای است و سعودی‌ها براین باورند که بغداد پایتخت حکومت عباسی است و نباید شیعیان در آن حکمرانی کنند خاطرنشان کرد: نمی‌توان قضاوت کرد که آیا لغو سفر الکاظمی به عربستان بر اساس یک موضع سیاسی بود یا به خاطر بیماری پادشاه است.

المالکی در بخش دیگری از گفتگوی خود گفت که اردوغان، رئیس جمهور ترکیه زمانی که محور ترکیه، سوریه، اردن و ایران تشکیل شد از من دعوت کرد تا به این محور بپیوندیم، اما من عذرخواهی کردم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حشدالشعبی ، عراق
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
0
نوری مالکی زمان صدام از فرماده هان سپاه بدر در کرمانشاه بود
نظرات شما
پیشخوان