تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

میشل عون: همه احتمالات در انفجار بیروت را بررسی می‌کنیم

رئیس جمهوری لبنان با تاکید بر اینکه هیچکس نمی‌تواند وی را از کشف حقیقت باز دارد، گفت، تحقیقات در حادثه ۴ اوت در سه سطح انجام خواهد شد تا مشخص شود این رخداد تنها یک حادثه طبیعی بوده یا به دلیل سهل انگاری و یا مداخله خارجی رخ داده است.
میشل عون
رویداد۲۴ به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در گفتگو با خبرنگاران در کاخ بعبدا گفت: ملت لبنان به دلیل رخداد بندر بیروت خمشگین هستند و من نیز همچون آنان خشمگین هستم. ما تلاش می‌کنیم حقیقت را برای ملت لبنان روشن کنیم به ویژه اینکه کم کم افکار عمومی تغییر می‌کند و به سمت بی‌گناهان می‌رود.

وی افزود: من، میشل عون را با جنگ و صلح می‌شناسید. کسی نمیتواند من را به سمت اشتباه پیش ببرد یا از کشف حقیقت بازدارد.

عون گفت، در‌های دادگاه‌ها به روی کودکان و بزرگان باز است. حکم اگر طولانی شود معنایی ندارد و عدالت همراه با تاخیر، عدالت نیست. عدالت باید فوری و بدون شتاب‌زدگی باشد.

بیشتر بخوانید: افزایش آمار کشته‌های انفجار بیروت به ۱۴۵ تن/ ماکرون: کمک‌ها به دست‌های فاسد نخواهد رسید
وی تاکید کرد: انفجار ۴ اوت محاصره را شکست و روند آبادسازی به سرعت آغاز خواهد شد. من پیشنهاد تقسیم بندی مناطق آسیب دیده و نظارت هر کشوری بر یک منطقه را مطرح کردم و بیروت زیباتر از قبل خواهد شد.

رئیس جمهور لبنان گفت: حادثه رخ داده است و سه احتمال وجود دارد؛ اول نحوه ورود مواد منفجره به بندر و نگهداری آن است که بخشی از مسئولیت نگهداری مواد منفجره به مدت هفت سال به عهده مقام‌های ذی‌ربط است. دوم آیا انفجار به دلیل سهل‌انگاری در انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع این حادثه صورت گرفته یا قضا و قدر بوده است.

وی گفت: احتمال سوم این است که امکان دارد حادثه به دلیل مداخله خارجی باشد که به واسطه موشک یا بمب رخ داده است. من از امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواسته‌ام که تصاویر هوایی را در اختیار ما قرار دهد تا مشخص کنیم آیا هواپیما‌ها یا موشک‌هایی در تصاویر وجود داشته است. اگر فرانسوی‌ها چنین تصاویری را نداشته باشند آن را از کشور‌های دیگر تقاضا خواهیم کرد تا مشخص کنیم که آیا تجاوز خارجی وجود داشته است.

عون در بخش دیگری از سخنانش گفت، می‌توان به سمت تشکیل دولت وحدت ملی پیش رفت، اما این امر نیازمند زمینه‌سازی و توافق است. این اقدام به سرعت حاصل نمی‌شود بلکه نیازمند زمان بیشتری است
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان