تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
وزارت ورزش:

توسط سربازان گمنام امام زمان فساد در فوتبال را پیگیری می‌کنیم

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: جوایز مدال آوران قهرمانی آسیا و جهان سال ۹۷ به زودی از طریق وزارت ورزش و جوانان به حساب ورزشکاران واریز خواهد شد.

فساد در فوتبال ایران

رویداد۲۴ مهدی علینژاد در حاشیه مراسم رونمایی از وب سایت فدراسیون انجمن‌های ورزشی و در جمع خبرنگاران در خصوص پاداش مدال آوران قهرمانی آسیا و جوانان سال ۹۷ اظهار کرد: جوایز بازی‌های آسیایی سال ۹۷ که ۸۲ میلیارد تومان بود  پرداخت شده و تنها جوایز مدال آوران قهرمانی آسیا و جهان ۹۷ باقی مانده است که در جمع بندی نهایی ۲۲ میلیارد تومان است که با تامین ۵ میلیارد تومان  برای ۱۳ فدراسیون قرار است پاداش مدال آوران برای این که مالیاتی از آنها کسر نشود، توسط وزارت ورزش و جوانان  به حساب ورزشکاران به زودی واریز خواهد شد.

وی درباره دستمزد برانکو و دستیارانش گفت:  دستمزد  برانکو و دستیارانش یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو بوده  که  دستمزد  یکی  دستیارش توسط باشگاه پرسپولیس پرداخت شود و برای دو دستیار دیگر به فیفا نامه زده شده است. همچنین  دستمزد برانکو ۳۰۰ درصد پرداخت شده و مابقی نیز با هماهنگی اسپانسرها پرداخت خواهد شد. استقلال نیز همچنین در حال تامین منابع است هر زمان پولی پرداخت شود پنجره باز می‌شود. البته هنوز به زمان انتقالات نرسیده‌ایم و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

علینژاد درباره دستگیری یکی از معاونین باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: با هماهنگی که وزارت ورزش و جوانان و اطلاعات داشت منجر به دستگیری یکی از معاونین باشگاه پرسپولیس شد، عزم ما راسخ و جدی است و سعی داریم توسط سربازان گمنام امام زمان فساد در فوتبال و ورزش را به شدت پیگیری کنیم. این تازه آغاز برخورد ماست و هیچ خط قرمزی در این راستا نداریم.


بیشتر بخوانید: عوامل فساد در باشگاه‌ها شناسایی شده‌اند/ منتظر خبرهای جدید باشید


علینژاد همچنین درباره جذب مربیان و بازیکنان خارجی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس افزود: با توجه به شرایط ارزی و گران شدن دلار به هیج وجه امکان جذب مربی و بازیکن خارجی وجود ندارد و باشگاه‌ها می‌تواند  با همان مربی و بازیکن قبلی خود قرارداد خود را تجدید کنند.

مراسم رونمایی از وب سایت جامع فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی با حضور مهدی علی نژاد معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان امروز در محل فدراسیون برگزار شد.

مهدی علی‌نژاد در مراسم رونمایی از وب‌سایت جامع فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی گفت: هر جامعه ای برای اینکه برنامه ریزی درستی داشته باشد نیازمند اطلاعات درست است و اگر این اتفاق رخ ندهد به هدف مشخصی دست پیدا نمی کنیم. فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی متاسفانه طی سال های اخیر آمار درستی از صدور احکام، تعداد دان ها و کمربندهایی که در سطح کشور اهدا می شد خبر نداشت و راه اندازی سایت این فدراسیون اتفاق خوبی خواهد بود و شرایط را برای برنامه ریزی درست میسر می کند.

وی افزود: صدور احکام فنی داوری، داوری‌ها، کمربندها یکی از مسائلی بود که فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی با آن رو به رو بود و مکانیزه کردن آن بدون وجود این سامانه مشکل بود. راه اندازی سامانه در آموزش و سازماندهی فدراسیون در آینده تاثیرات مثبتی به دنبال خواهد داشت.

علی نژاد ادامه داد: کرونا به ما کمک کرد تا از تکنولوژی استفاده‌ لازم را ببریم و از تکنولوژی برای استفاده بهتر از زیرساخت ها استفاده کنبم. البته رشیدی رییس پیشین این فدراسیون، قدم های خوبی برای پیشبرد این فدراسیون برداشته بود و خوشحالم که امروز بهتری تداوم دهنده مسیر رییس پیشین است. من آرزوی توفیق برای فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی دارم و امیدوارم در این مسیر موفق باشند.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: این فدراسیون به دلیل تعدد سبک ها و نداشتن احکام فنی تخلفاتی در آن صورت می گرفت و احکام از کنترل افراد خارج شده بود که امیدوارم با راه اندازی وب سایت فدراسیون جلوی تخلفات گرفته شود و ساماندهی خوبی در این زمینه صورت بگیرد.

بهتری: در دوران کرونا اتفاقات خوبی برای فدراسیون ما افتاد

در ادامه یوسف بهتری رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی خاطرنشان کرد: از علی‌نژاد بابت تمام کمک‌هایش به فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی سپاسگزارم. ما بعد از چند سال در انجمن آی کیدو توانستیم صاحب کرسی شویم. آیین نامه های فدراسیون بازنگری و چارت جدید فدراسیون بازنگری شد و عضو فدراسیون جهانی شدیم.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا ، تلاش کردیم کلاس های داوری و مربیگری را از طریق فضای مجازی پیگیری کنیم.

بهتری تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه همچنین به امور رفاهی ورزشکاران نیز توجه ویژه ای خواهد شد و در این زمینه نیز تفاهمنامه هایی منعقد شده است. ضمن این که با شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی رایزنی کردیم و بزودی در فاصله ۱۰ متری ضلع شرقی ورزشگاه آزادی، مجموعه ورزشی انجمن های ورزش های رزمی زمینی به اندازه ۹۱۰ متر احداث خواهیم کرد. سامانه ای که امروز به دست علی‌نژاد رونمایی می‌شود خواسته و آرزوی فدراسیون ما بود.

بهتری در پایان اظهار کرد: بیش از راه اندازی سایت بیش از یک میلیون نفر از سایت بازدید داشتند که آمار خوبی است. امیدوارم با راه اندازی وب سایت به پالایش خوبی از جامعه ورزشکاران رزمی دست پیدا کنیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان