تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

خوراکی‌هایی که اعصاب و روان‌تان را بهم می‌ریزد

در روز‌هایی که همه مردم با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و در تلاش هستند تا این ویروس منحوس را شکست دهند و دوباره به زندگی بدون ماسک و مواد ضدعفونی کننده بازگردند، استرس و فشار روانی بیشتر شده‌ است، فشار‌های روانی که دلیلش ترس از ابتلای عزیزان به بیماری کروناست.

تغذیه سالم
رویداد۲۴ هرکسی این استرس و اضطراب خود را به گونه‌ای مشخص و خاص بروز می‌دهد و گاهی باعث می‌شود فرد تعادل خود را از دست بدهد و اختلال در زندگی عادی‌ او به وجود بیاید و دست به کار‌های غیرعادی بزند. در این دوران که فشار عصبی و عوامل استرس‌زا زیاد شده است، مصرف برخی خوراکی ها موجب افزایش استرس و اضطراب می شود که باید از مصرف آنها خودداری کرد.

افرادی که به طور ثابت یا به صورت الگوی تکرارشونده با اختلالاتی مانند خشکی و زبری پوست، شکنندگی ناخن، بی‌خوابی یا بدخوابی، اسپاسم عضلانی کتف و ساق، بواسیر، شقاق مقعد و خشکی مخاط رو به رو می شوند، باید در مصرف برخی مواد خوراکی احتیاط کنند.


بیشتر بخوانید: خوراکی‌هایی که دشمن سلامتی هستند


 سرکه، آبغوره، ترشی‌های خانگی و بازاری، پنیرشور، خیارشور، آجیل شور، مصرف زیاد نمک، مصرف بی‌رویه زنجبیل، خردل، فلفل سیاه، سیر، پیازتند، فلفل قرمز، شاهی، تره، پیازچه، سس‌های تند، خرمای خشک، عسل کهنه، چای پررنگ، مصرف زیاد کاکائو، شکلات تلخ، قهوه، ذرت بو داده، گوشت‌های صنعتی مانند کالباس و سوسیس، فلافل، غذا‌های سرخ‌کرده، چیپس و پفک خوراکی ها و نوشیدنی‌هایی هستند که باعث افزایش استرس و اضطراب می‌شوند.

بهتر است در این شرایط کرونایی که فشار روانی و عصبی زندگیمان را تحت تاثیر قرار داده است، علاوه بر رعایت بهداشت دست و استفاده از ماسک به رژیم غذایی مصرفی خودمان هم توجه کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان