تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹

آیین امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت مخابرات ایران و سندیکای مخابرات

‌ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت مخابرات ایران و سندیکای مخابرات توضیحاتی را ارائه داد.
تفاهم نامه همکاری میان شرکت مخابرات ایران و سندیکای مخابرات
رویداد۲۴ آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت مخابرات ایران و سندیکای مخابرات، صبح امروز مورخ سه شنبه ۲۵ شهریور با حضور رئیس مرکز ملی فضای مجازی، ابوالحسن فیروز آبادی و سید مجید صدری رئیس شرکت مخابرات ایران در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های بومی شبکه ملی اطلاعات، برگزار شد.

‌ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در ابتدای مراسم گفت: خوشبختانه تا امروز توازن بین برقراری شبکه ملی اطلاعات و ارتباطی وجود دارد، اما سرمایه گذاری که تا الان در شبکه موبایل کشور انجام شده در دیگر بخش‌های شبکه ملی اطلاعات سرمایه گذاری‌ها صورت نگرفته است، که ان‌شاالله با تفاهم نامه امروز سرمایه گذاری‌های بیشتری در حوزه شبکه بومی کشور صورت بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز مجبور هستیم بسیاری از قطعات را از داخل تولید کنیم، گفت: به لحاظ سطح تولید در جایگاه خوبی قرار داریم و من معتقدم که امروز در سکوی جهش هستیم و قول خواهم داد که تا آینده‌ای نزدیک در مخابرات کشور شاهد جهش بزرگی خواهیم بود.

سید مجید صدری رئیس سازمان مخابرات کشور، در ادامه این نشست بیان کرد: شرکت مخابرات در حوزه شبکه ملی اطلاعات یک سری تکالیف برایش دیده شده است که باید آن‌ها را انجام دهیم و بتوانیم در حوزه شبکه ملی اطلاعات زیر ساخت‌هایی را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: امروز در این مراسم تفاهم نامه‌ای را با سندیکا امضا خواهیم کرد تا دسترسی زیرساختی شبکه مترو را هم تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات فراهم کنیم. رئیس شرکت مخابرات ایران، با ذکر این موضوع که تا امروز سه هزار میلیارد ریال در حوزه فراهم کردن زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات سرمایه گذاری شده است، گفت: تا امروز با حمایت آقای آذری جهرمی، آقای فیروز آبادی در مرکز ملی فضای مجازی و دیگر سهامداران، سعی در فراهم آوردن سه هزار میلیارد سرمایه گذاری کنیم.

وی عنوان کرد: تا دوسال گذشته ۱۰۰ هزار یورو را که می‌توانست از کشور خارج شود را از تولیدات داخل استفاده کردیم و در آینده هم ادامه خواهد داشت.

صدری یادآور شد: برای ما بحث کیفیت اجناس بسیار اهمیت دارد و ما برای اینکه شبکه‌ای پایدار را در اختیار مردم قرار دهیم باید از اجناس با کیفیت استفاده کنیم.

درپی برگزاری این مراسم، تفاهم نامه‌ای بین شرکت سندیکای و شرکت مخابرات ایران امضا و منعقد شد و پس از آن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور از نمایشگاه دستاورد‌های بومی شبکه ملی اطلاعات بازدید کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان