تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹

ترخیص ۱۱۹۰ دستگاه خودرو طی سه ماه از گمرک/۷۰ درصد خودرو‌های متروکه بدون ثبت سفارش وارد گمرک شدند

از خرداد سال جاری، تعداد ۱۱۹۰ دستگاه خودرو از گمرکات اجرایی ترخیص شده است. ۱۵۰۰ خودرو برای تشریفات متروکه در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار خواهند گرفت.
خودرو گمرک
رویداد۲۴ در نیمه اول سال جاری گمرکات کشور اقدام به ترخیص ۱۱۹۰ دستگاه انواع خودرو به ارزش ۲۲ میلیون و ۲۱۵ هزارو ۴۹۰ دلار کرده است که از این میزان نزدیک به ۶۷۰ خودرو متعلق به رامک خودرو بود که به دلیل داشتن شاکی در گمرک متوقف بودند که با هماهنگی قضایی از گمرک خارج شد تا مقام قضایی خارج از گمرک به موضوع رسیدگی کند.

مابقی خودرو‌های ترخیص شده نیز خودرو‌های متوقف در گمرکات کشور بودند که تشریفات گمرکی آن‌ها در مهلت قانونی گذشته به پایان نرسیده بود و با مصوبه اخیر هیئت وزیران فرصت اتمام تشریفات گمرکی برایشان فراهم شده بود.

این خودرو‌ها در بازه زمانی اول خرداد ۹۹ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری از گمرکات کشور ترخیص شده اند.

سخنگوی گمرک گفت:: براساس اعلام گمرک ایران، مهلت ترخیص بخشی از خودرو‌های دپو شده و کالا‌های گروه چهارم در گمرکات اجرایی کشور - که با توجه به کاهش عملکرد دستگاه‌های اجرایی ناشی از شیوع کرونا و برخی مشکلات اجرایی فرآیند ثبت سفارش و ترخیص کالا‌ها توسط هیئت وزیران تمدید شده بود - در تاریخ ۲۶ شهریورماه سال جاری به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: مقایسه قدرت خرید خودرو در ایران با دیگر کشورهای جهان
ترخیص کلیه کالا‌های تجاری دارای ثبت سفارش معتبر اعم از گروه ۴ و خودرو، منوط به اخذ و ارائه کد رهگیری بانک و رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه از جمله ارائه مجوز‌های قانونی و مقرراتی لازم است که این امر به تمامی گمرکات کشور ابلاغ شده است.

بیش از دو هزار خودرو دارای پرونده قضایی هستند که به محض ارائه حکم برائت از سوی دادگاه رسیدگی کننده و بدون محدودیت زمانی می‌توانند با ادامه تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق دولتی خودرو‌های خود را ترخیص کنند.

حدود یکهزار و ۵۰۰ خودرو نیز به دلیل دارا نبودن مجوز‌های لازم و پایان مهلت‌های قانونی متروکه خواهند شد و برای تشریفات قانونی در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرند که از این تعداد هزار و ۱۰۰ خودرو فاقد ثبت سفارش هستند.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خودرو ، گمرک
نظرات شما
پیشخوان