تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹

فوت بیش از ۱۰۰۰ پرستار مبتلا به کرونا در جهان

شورای بین‌المللی پرستاران اعلام کرد: بیش از ۱۰۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از همه گیری بیماری کرونا در میان پرستاران سراسر جهان رخ داده است.

شمار مبتلایان ویروس کرونا

رویداد۲۴ بنابر اعلام شورای بین المللی پرستاران تاکنون فوت بیش از 1000 پرستار در جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 تایید شده و حتی این احتمال وجود دارد که رقم صحیح فوتیها فراتر از آمار اعلام شده باشد.

شورای بین المللی پرستاران وضعیت فعلی را فاجعه بار خواند و کشورها را به دلیل عدم حمایت کافی از سلامت کادر درمان در مدت شیوع کروناویروس جدید مورد انتقاد قرار داد.

این شورا که در ژنو مستقر است بیش از 130 انجمن ملی پرستاری (NNA) را گردهم آورده و نماینده بیش از 20 میلیون پرستار در سراسر جهان به حساب می آید.


بیشتربخوانید: سازمان جهانی بهداشت: آمار بالای قربانیان کرونا قابل قبول نیست

بالاترین رقم مرگ‌ومیر پرستاران در دو کشور برزیل و مکزیک

بررسی شورای بین المللی پرستاران نشان میدهد در کشورهایی که اطلاعات جداگانه ای از موارد فوت در میان پرستاران موجود است بیش از 1000 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تنفسی جان خود را از دست داده اند.

در گزارش این شورا آمده است: تا 14 ماه اوت مجموع موارد مرگ و میر گزارش شده در میان پرستاران در 44 کشور رقم 1097 نفر بوده است.

به گزارش ژاپن تودی، آمارها حاکی از آن است تا 11 ماه اوت بیشترین رقم مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 در میان پرستاران در دو کشور برزیل و مکزیک بوده که به ترتیب 351 و 212 مورد گزارش شده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان