تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

توصیه‌های وزیر اقتصاد به سهامداران بورس

فرهاد دژپسند گفت: من هیچگونه اختیاری ندارم که به مردم بگویم سهام خود را بفروشید یا خیر و یا بخرید اما می‌توانم خواهش کنم، در مورد فروش دارایی خود حداکثر دقت را داشته باشند.

سرمایه گذاری بورس

رویداد۲۴ فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی پس از حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی، با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه نمایندگان با استفاده از حقوق قانونی خود متناسب با شرایط ملی سوالاتی را مطرح می‌کنند، گفت: من هم امروز به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون اقتصادی حضور یافتم.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهمی که نمایندگان بر آن تاکید داشتند، مشکلات مربوط به تجارت خارجی و ترخیص کالاها از گمرکات بود، افزود: خوشبختانه تعدادی از سوالات قبلاً به ما ارسال و جلسه‌ای در گمرک برای بررسی آن برگزار شده بود که در نشست مذکور گزارش پیشرفت‌های حوزه هوشمندسازی گمرک ارائه شد و خوشبختانه نمایندگان هم قانع شدند.

دژپسند تصریح کرد: در ادامه این جلسه مشکلات مرتبط با ترخیص کالا هم بررسی شدکه توضیحاتی هم درباره آن ارائه کردم که البته درباره بخشی از موارد هنوز اظهار نشده و نمی‌توان آنها را در زمره رسوب تلقی کرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: بارها در بنادر هستند و یا حتی برخی از بارها هنوز تخلیه نشده‌اند، به هر حال علت اصلی عدم ترخیص کالاها منشأ ارزی دارد و تایید این‌ها باید توسط بانک مرکزی صورت گیرد و ما طبیعتاً تابع قوانین و مقرارت هستیم.


بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره سود سهام عدالت


وی تاکید کرد: خوشبختانه بانک مرکزی تسهیلاتی برای ترخیص کالاهای اساسی در گمرک ایجاد کرده و بنده فکر می‌کنم که وارد کنندگان باید وارد عمل شوند و در گمرک کاملا زمینه آماده است و مقرر شد که گزارش آن را به صورت کتبی ارسال کنیم، بخشی از سوالات نیز درباره نظام بانکداری به ویژه عملکرد بانک‌های خصوصی بود و در خصوص تقاضای تحقیق و تفحص برخی نمایندگان در این خصوص بحث و بررسی صورت گرفت و قرار شد، طی ده روز آینده وزارت اقتصاد نظرات خود را به صورت مکتوب ارائه کند.

عده‌ای با برنامه‌ریزی سعی دارند تا سهامداران را با فشار روانی مجبور به فروش کنند

دژپسند گفت: خیلی از مواردی که امروز مطرح شد، نیازمند این بود که جلساتی به صورت مشترک در وزارتخانه با سازمان‌های تابعه برگزار شود که مقرر شد، معاون پارلمانی وزارت اقتصاد پیگیر این موضوع باشد.

وزیر اقتصاد با اشاره به نوسانات بازار بورس هم گفت: از همه کسانی که می‌خواهند وارد بورس شده یا از آن خارج شوند، خواهش می‌کنم سه عبارت مشاوره، مطالعه و معامله را مبنای کار خود قرار دهند الان که بحث خروج از بورس مطرح است، به مردم می‌گویم که این دارایی شماست پس این دارایی را در معرض اصطلاحا بیا و بخر قرار ندهید چرا که این امر باعث عدم بیان ارزش واقعی سهام می‌شود.

وی تصریح کرد: من هیچگونه اختیاری ندارم که به مردم بگویم سهام خود را بفروشید یا خیر و یا بخرید اما می توانم خواهش کنم، در مورد فروش دارایی خود حداکثر دقت را داشته باشند. بنابراین مردم دارایی خود را در معرض فروش قرار ندهند تا برخی خریداران تور بیندازند، چرا که عده‌ای با برنامه‌ریزی سعی دارند تا سهام داران را با فشار روانی مجبور به فروش کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: نظرسنجی‌های ما در بسیاری موارد دیدگاه خوبی نسبت به آینده دارد اما می‌بینیم که برخی نظرسنجی‌های منفی را برجسته می‌کنند، ما در جلسه اخیر شورای عالی بورس ابزارهایی را تعریف کرده ایم که شرایط فروش تبعی را فراهم می‌کند که این امر یک ضمانت تلقی می‌شود پس وقتی تضمین وجود دارد چرا باید سهام با قیمت پایین فروخته شود،از بنگاه ها تقاضا می‌کنیم که بحث سهام خزانه را جدی بگیرند.

منبع: خانه ملت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، سهامداران
نظرات شما
پیشخوان