تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹

نهایت افزایش قیمت دلار چقدر است؟

برخی از فعالان بازار ارز باور دارند، صرافی‌ها این سیگنال را به معامله‌گران مخابره کرده‌اند که بازارساز قیمت‌های بالای ۲۸ هزار تومان را به رسمیت نخواهد شناخت. از سوی دیگر با توجه به خبر رشد شدید صادرات نفت ایران به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت دلار به تدریج آغاز شود.

دلیل افزایش قیمت دلار

رویداد۲۴ دو اتفاق ممکن است در روند امروز بازار ارز و قیمت دلار تاثیرگذار باشد.

برخی از فعالان بازار ارز باور دارند، صرافی‌ها این سیگنال را به معامله‌گران مخابره کرده‌اند که بازارساز قیمت‌های بالای ۲۸ هزار تومان را به رسمیت نخواهد شناخت. از سوی دیگر با توجه به خبر رشد شدید صادرات نفت ایران به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت دلار به تدریج آغاز شود.

«به نظر می‌رسد بازارساز به دنبال تغییر جهت قیمت‌هاست.» دنیای اقتصاد با طرح این موضوع نوشته است: روز پنج‌شنبه، صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار خود را به کانال ۲۸ هزار تومانی نبردند و روی عدد ۲۷هزار و ۸۰۰ تومان نگه داشتند.

این در حالی بود که در روزهای قبل این صرافی‌ها سعی کرده بودند، هم‌جهت با قیمت‌های بازار، نرخ‌های خود را تغییر دهند. برخی از فعالان باور دارند، صرافی‌ها با این حرکت چنین سیگنالی را به معامله‌گران مخابره کرده‌اند که بازارساز قیمت‌های بالای ۲۸ هزار تومان را به رسمیت نخواهد شناخت.

در ادامه این گزارش آمده است: یکی از مهم‌ترین عواملی که هفته گذشته به رکوردشکنی‌های دلار در بازار داخلی کمک کرد، رشد نرخ حواله درهم بود. درهم در هفته‌ای که گذشت به راحتی از سد ۷ هزار و ۵۰۰ تومان گذشت و پس از آن، رشد این ارز تاثیرگذار سرعت بیشتری گرفت؛ به‌طوری که در ساعاتی از روز پنج‌شنبه بالای ۷ هزار و ۹۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

به باور فعالان در صورتی که درهم از مرز حساس ۸ هزار تومانی عبور کند، دلار در بازار داخلی ظرفیت صعود تا بالای ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان را خواهد داشت. پس از بسته شدن رسمی بازار در روز پنج‌شنبه، خرید و فروش‌های ارز در پشت خط‌های تلفن با هیجان ادامه داشت و معامله‌گران با توجه به جو هیجانی که در روزهای اخیر بر بازار حاکم است، به دنبال بالا بردن شدت نوسانات بودند، عاملی که می‌تواند معاملات آغازین روز شنبه را تحت تاثیر قرار دهد.

عده‌ای باور دارند، ممکن است تحت تاثیر معاملات پشت خطی سکه و دلار در کانال‌های بالاتر معاملات خود را آغاز کنند، ولی با فاصله گرفتن از ابتدای روز، میزان فروش‌ها در بازار افزایش پیدا خواهد کرد و قیمت‌ها در جهت کاهشی حرکت خواهند کرد. این دیدگاه متعلق به کسانی است که باور دارند، نوسان‌گیران به دنبال فروش در سقف‌های قیمتی و خروج از بازار هستند. این دیدگاه در حالی مطرح می‌شود که عده‌ای از بازیگران با تجربه ارزی عنوان می‌کنند نوسان‌گیران به‌دنبال بردن دلار به دهه چهارم قیمتی هستند و برای این هدف تمام تلاش خود را به‌کار خواهند بست.


بیشتر بخوانید: پیش بینی مهم درباره کاهش شدید ارزش دلار


سیگنال مهم امروز بازار ارز

اما خبر دیگر که آغاز روند نزولی قیمت ارز را تقویت می‌کند مربوط به آمار جدید صادرات نفت ایران است.

شب گذشته خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع ردیابی نفتکش‌ها مدعی شد صادرات روزانه نفت ایران بین 400 هزار تا 5/ 1 میلیون بشکه در ماه سپتامبر بوده است. تنکر ترکرز، یکی از این موسسات می‌گوید با رشد قابل‌ملاحظه فروش نفت ایران در ماه جاری میلادی، رقم آن به 5/ 1 میلیون بشکه در روز رسیده که در یک سال و نیم گذشته بی‌سابقه بوده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما
پیشخوان