تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹

بایدن: ترامپ در صورت شکست در انتخابات، از قدرت کناره‌گیری می‌کند

بایدن با رد کردن نگرانی‌ها از اینکه ممکن است ترامپ در برابر گذار صلح آمیز قدرت مقاومت کند، پیش‌بینی کرد که ترامپ در صورت شکست در انتخابات نوامبر، از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد.
جو بایدن
رویداد۲۴ به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: تلاش‌های ترامپ برای ایجاد تردید در این روند دموکراتیک از طریق مطرح کردن نگرانی‌هایی نسبت به تقلب در انتخابات به ویژه در رای‌گیری‌های پستی بیانگر "حواس‌پرتی معمول ترامپ" است.

بایدن افزود: من تنها باور دارم که صدای مردم آمریکا در انتخابات سوم نوامبر شنیده خواهد شد. صدای هر رای در این کشور شنیده خواهد شد و آن‌ها متوقف نخواهند شد. من مطمئنم که علی‌رغم تمامی حملات غیرمسئولانه و ظالمانه به این رای‌گیری، ما همانند همیشه یک انتخابات در این کشور خواهیم داشت و در نتیجه آن ترامپ برکنار خواهد شد.

این اظهارات بایدن پس از آن مطرح شد که ترامپ دو بار از متعهد شدن به یک گذار قدرت صلح‌آمیز در صورت شکست در انتخابات امتناع کرد.

بیشتر بخوانید: انتخابات آمریکا تعیین کننده سرنوشت تهران واشنگتن خواهد بود یا انتخابات ۱۴۰۰؟
کاخ سفید تلاش کرده تا این اظهارات ترامپ را کم اهمیت جلوه دهد و تاکید دارد که ترامپ نتیجه یک انتخابات آزاد و عادلانه را خواهد پذیرفت اگرچه خود ترامپ بار‌ها نسبت به درستی نتایج نهایی این انتخابات ابراز شک و تردید کرده است.

بایدن در ادامه گفت: علی‌رغم ادعا‌های ترامپ نسبت به تقلب انتخاباتی، او حقیقتا باور ندارد که اگر نتایج انتخابات را زیر سوال ببرد، نیروی مجری قانون فدرال از این ادعا‌ها حمایت کند. فکر نمی‌کنم که ترامپ بخواهد اف‌بی‌آی را مجبور به حمایت از ادعا‌های خود کند یا هر نهاد دیگری را مجبور به پیگیری چیزی کند که حقیقت ندارد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان