تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹

محمود احمدی‌نژاد چرا با رسانه ضدانقلاب گفتگو کرد؟

چند روز پیش بود که کانال‌های تلگرامی و متعاقبا پایگاه‌های خبری از مصاحبه محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری سابق و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام با رادیو اروپای آزاد خبر دادند.

محمود احمدی‌نژاد

رویداد۲۴  آن هم در حالی که فارغ از محتوای گفته‌های احمدی‌نژاد، انجام چنین مصاحبه‌هایی در این سطح مسبوق به سابقه نبوده و شاید آخرین‌بار که نه یک رییس‌جمهوری سابق، بلکه یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک رسانه خارجی به گفتگو نشست، کار به جنجال رسانه‌ای و متعاقبا عذرخواهی صریح سیاستمدار ایرانی انجامید.

آنجا که سیدمصطفی میرسلیم در مقام نماینده تهران و کاندیدای ریاست مجلس، خود را برای آغاز به کار دوره یازدهم پارلمان آغاز می‌کرد، در گفت‌وگوی کوتاه و به‌صورت تلفنی با بی‌بی‌سی فارسی مصاحبه کرد و بعد گفت که این اقدام ناشی از بی‌اطلاعی او از نام رسانه‌ای بوده که با او تماس گرفته است.
بیشتر بخوانید: ابعاد تکان‌دهنده پرونده رضا ضراب/ پای احمدی نژاد به پرونده باز شد!/ جابجایی شمش طلا و دلار در محموله‌های مواد غذایی
چنانکه پیش‌تر، وقتی سیدمصطفی تاجزاده هم مرتکب عملی مشابه سیدمصطفی میرسلیم شد و به درخواست مصاحبه بی‌بی‌سی فارسی پاسخ مثبت داد، چنان هدف هجمه مخالفان قرار گرفت که چاره‌ای جز عقب‌نشینی و عذرخواهی برایش باقی نماند.

وضع محمود احمدی‌نژاد، اما ظاهرا متفاوت است و او به‌رغم اینکه ظرف بیش از یک هفته‌ای که از انجام آن مصاحبه می‌گذرد، هدف انتقاد‌های بسیاری قرار گرفته که البته عمدتا ناظر بر محتوای گفته‌هایش بود تا رسانه طرف گفتگو، نه‌تن‌ها حاضر به عقب‌نشینی نشده، بلکه به واسطه برخی نزدیکان و همفکرانش، انتقاد‌ها را با انتقاد و پرسش‌ها را با پرسش‌های متقابل پاسخ گفته است. واکنشی که شاید صریح‌ترین نمود آن در پست اینستاگرامی علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری به چشم آمد.

جالب آنکه حتی در این واکنش رسانه‌ای یک‌طرفه از جانب جوانفکر هم آنچه بیش از هرچیز خودنمایی می‌کرد، تناقض منطقی بود که از سطری تا سطر بعد، به چشم می‌آمد. چنانکه جوانفکر ابتدا در پاسخ به اینکه چرا احمدی‌نژاد با رادیو اروپای آزاد به گفتگو نشسته، این پرسش را پیش می‌کشید که چرا منتقدان به جای تمرکز بر محتوای گفتار رییس دولت بهار، بر رسانه‌ای که منبع نشر این گفته‌ها بوده، تمرکز کردند، حال آنکه در سطور بعد، خود به برخی انتقاد‌ها نسبت به محتوای گفتار احمدی‌نژاد نیز اشاره می‌کرد که نشان می‌داد ادعای نخست او ناصحیح بوده است.

اما شاید اوج تناقض‌گویی جوانفکر وقتی بود که در پاسخ به انتقاد‌ها نسبت به نامه‌نگاری احمدی‌نژاد و ولیعهد عربستان، مدعی شد که رییس دولت بهار برای حل بحران یمن، با رویکردی دیپلماتیک از موضعی برابر با طرف عربستانی وارد مذاکره مکتوب شده، حال آنکه پیش‌تر مذاکرات رسمی وزارت خارجه دولت حسن روحانی و مشخصا «برجام» قراردادی «ننگین» توصیف کرده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان