تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹
بر اساس اعلام بانک مرکزی؛

قیمت مسکن در تهران ۹۱ درصد رشد کرد

طبق اعلام بانک مرکزی در شهریورماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۴۲.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵.۱ و ۹۱.۷ درصد افزایش یافت.

قیمت مسکن در تهران

رویداد۲۴ برآورد‌های بانک مرکزی در شهریورماه بیانگر آن است که در این ماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۴۲.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵.۱ و ۹۱.۷ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است، درمیان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۵۰۷.۹ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۱۰۴.۱ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۰۲.۸ و ۸۱.۵ درصد افزایش نشان میدهد.

همچنین در شهریورماه تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۹، به ۸.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۸ درصد کاهش و ۲۰۳.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی قیمت مسکن و اجاره در نیمه دوم ۹۹


ضمن اینکه بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در ماه مورد گزارش، شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲۷.۳ و ۳۰.۱ درصد رشد کرده است.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۹» برگرفته از آمار‌های خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

 در حالی بانک مرکزی مطابق روال همیشگی گزارش تحولات بازار مسکن را به صورت ماهانه منتشر میکند که وزارت راه و شهرسازی در ماه‌های مرداد و شهریور این گزارش را منتشر نکرده است. وزیر راه و شهرسازی با این استدلال که انتشار گزارش‌ها باعث بر هم زدن بازار مسکن می‌شود به معاونت مسکن و ساختمان دستور داده از انتشار گزارش تحولات قیمت مسکن خوددداری کند.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت مسکن ، مسکن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان