تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

کرونا به "قلب" حمله می‌کند؟

یک جراح و فوق تخصص قلب و عروق از حمله ویروس کرونا به قلب در برخی بیماران کرونایی خبر داد.
حمله کرونا به قلب
رویداد۲۴ پروفسور معصومعلی معصومی با اشاره به ناشناخته ماندن زوایای مختلفِ ویروس کرونا، گفت: متاسفانه هرچه جلوتر می‌رویم، عوارض جدیدی از این ویروس مشاهده می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در برخی بیماران کرونایی که درصد پایینی دارند، ویروس کرونا موجب التهاب قلبی می‌شود.

وی تصریح کرد: ویروس کرونا همانطور که در برخی بیماران التهاب بافت ریه ایجاد می‌کند، در درصد کمی از بیماران نیز موجب التهاب عضله قلب می‌شود که از آن به عنوان پدیده "میوکاردیت" نام می‌برند.

معصومی تصریح کرد: این نوع از عوارض قلبی در برخی بیماران کروناییِ بزرگسال مشاهده شده است، اما در رده سنی کودکان، در برخی بیماران، کرونا می‌تواند در رگ‌های قلب ایجاد لخته کرده و باعث ایست قلبی و بروز سکته قلبی شود.

بیشتر بخوانید: بلاهایی که کرونا بر سر پوست می‌آورد/ این ۸ عارضه بشناسید
وی افزود: مواردی مشاهده شده که بیمار کرونایی بعد از بهبودی دستگاه تنفسی، دچار نارسایی قلبی شده است، عارضه‌ای که تا پایان عمر با این افراد خواهد ماند.

معصومی با اشاره به خطرات دیگر ویروس کرونا، گفت: هنوز بسیاری عوارض و خطرات این ویروس ناشناخته مانده و درحال حاضر بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری برای درامان ماندن از عوارض این ویروس است.

وی افزود: تنها راهکار مناسب برای پیشگیری هم این است که افراد از تردد‌های غیرضروری در سطح جامعه خودداری کرده و حتما هنگام حضور در سطح جامعه از ماسک استفاده کرده و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان