تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

چگونه اکانت واتساپ خود را حذف یا شماره آن را تغییر دهیم؟

​در این مطلب به شما نحوه تغییر شماره واتساپ – WhatsApp جهت استفاده از اکانت قدیمی بر روی تلفن همراهی جدید را در اندروید را آموزش می‌دهیم.
اکانت واتساپ
رویداد۲۴ اگر قصد آن را دارید که از تلفن همراه جدیدی استفاده کرده و همچنان به اکانت سابق خود در واتس اپ دسترسی داشته باشید، گجت نیوز را همراهی کنید تا طی چند مرحله ساده چگونگی تغییر شماره واتساپ در سیستم اندروید، ضمن حفظ اکانت پیشین را به شما آموزش دهیم. برای انجام این کار لازم است که به اینترنت و تلفن همراه قدیمی و جدید خود همزمان دسترسی داشته باشید. پیش از شروع مراحل زیر مطمئن شوید که خط ارتباطی تلفن همراه جدید شما بر قرار است؛ به این معنی که شما قادر هستید از طریق آن تماس و پیام ارسال و دریافت کرده و به اینترنت متصل شوید.

نحوه تغییر شماره واتساپ

ابتدا برنامه WhatsApp را در گوشی تلفن اندروید قدیمی خود باز کنید.

سپس بر روی سه نقطه واقع در گوشه صفحه ضربه بزنید و قسمت تنظیمات را انتخاب کنید.

اکنون قسمت حساب کاربری (Account) را انتخاب کنید.

واتساپ
حال قسمت تغییر شماره و سپس گزینه بعدی (NEXT) را انتخاب کنید.

همه چیز درباره واتساپ
شماره قدیمی و جدید خود را در قسمت‌های مربوطه وارد کرده و قسمت بعدی (NEXT) را انتخاب کنید.

 واتساپ
در آخر کدی را که جهت تایید انتقال حساب کاربری (اکانت) به شماره جدید شما ارسال می‌شود را در برنامه واتساپ تلفن همراه قدیمی خود وارد کنید.

همچنین شما می‌توانید اطلاعات چت‌های پیشین خود را نیز حفظ کرده و به تلفن جدیدتان منتقل کنید. جهت انجام این کار ابتدا بر روی سه نقطه واقع در صفحه ضربه بزنید. سپس قسمت تنظیمات و پس از آن بخش Chats را انتخاب کنید. در آخر با انتخاب گزینه Chat Backup به اطلاعات چت‌های قدیمی خود دسترسی پیدا کنید. این گونه هیچ کدام از اطلاعات شما هنگام تعویض تلفن همراه از بین نمی‌رود.
بیشتر بخوانید: چگونه در واتس‌اپ تماس‌های گروهی برقرار کنیم؟

دیلیت اکانت واتساپ اندروید با انجام چند گام ساده

اگر دیگر نمی‌خواهید از واتساپ استفاده کنید و یا اینکه داده‌های واتساپ شما با مشکل روبرو شده اند، می‌توانید می‌توانید با دلیلیت اکانت واتساپ، این مشکل را از پیش پای خود بردارید.

البته دیلیت اکانت واتساپ تصمیمی است که نباید آن را ساده در نظر گرفت، زیرا انجام این کار باعث پاک شدن دائمی همه داده‌های شما می‌شود. حتی اگر در آینده اقدام به فعال سازی دوبار اکنت خود کنید، داده‌های حذف شده شما از میان رفته و دیگر نمی‌توانید آن‌ها را بازگردانید.

با این حال اگر می‌خواهید که اکانت واتساپ خود را پاک کنید، بهتر است بدانید که انجام این کار یک فرآیند نسبتاً آسان است و برای انجام دادنش تنها به چند دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. در این نوشتار می‌خواهیم روش حذف اکانت واتساپ را به شما نشان دهیم پس با ما همراه باشید.

چگونگی حذف اکانت واتساپ

برای انجام این کار می‌توانید گام‌های زیر را دنبال نمایید:

در گوشی اندروید خود برنامه WhatsApp را باز کنید.


پس از آن بسته به زبان گوشی خود، در بالا-راست یا بالا-چپ برنامه، منوی ۳ نقطه‌ای را بزنید.
در فهرست باز شده گزینه Settings یا تنظیمات را انتخاب کنید.
گزینه Account یا حساب کاربری را بزنید.

واتساپ

پس از آن گزینه Delete my account یا حذف حساب من را بزنید.
Phone number یا همان شماره تلفن خود را وارد نمایید.
پس از آن دکمه قرمز Delete my account یا حذف حساب من را بزنید.

واتساپ
اکنون واتساپ ذلیل حذف اکانت را از شما می‌پرسید، پس دلیل خود را در میان گزینه‌ها انتخاب کنید.
سپس Delete my account یا حذف حساب من را بزنید.
برای بار آخر نیز Delete my account یا حذف حساب من را بزنید.
 واتساپ
جالب اینجاست که با وجود آسان بودن فرایند دیلیت اکانت واتساپ، این برنامه چند بار از شما می‌خواهد که تصمیم خود را تایید کنید. حتی گزینه حذف موقت را نیز در اختیا شما قرار می‌دهد. با اینکه این تایید‌ها شاید برای شما چندان جالب نباشد و حتی آزارنده باشد، ولی با این حال، به شما یاداوری می‌کنید که در حال انجاک کار بسیار مهمی هستید. پس از تپیدن دکمه Delete my account یا حذف حساب من در پایان، اکانت شما به همراه همه داده‌های آن برای همیشه از میان می‌روند. اگر زمانی دوباره خواستید تا به واتساپ باز گردید، می‌باید، آن را از نو آغاز کنید و برای خود یک اکانت تازه بسازید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان