تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

آموزش ساخت شماره مجازی برای پیامک، واتساپ و تلگرام

با ساختن شماره مجازی رایگان به راحتی می‌توانید در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کنید و برای یک شبکه یک یا چند اکانت داشته باشید.

آموزش ساخت شماره مجازی

رویداد۲۴ همانطور که میدانید برای ثبت نام و یا ورود در شبکه های اجتماعی مانند: تلگرام ،واتساپ ،اینستاگرام و… نیاز به یک شماره تلفن دارید تا با آن احراز هویت شما انجام شود ،و بتوانید از این اپلیکیشن ها استفاده کنید. خب در این مورد امکان دارد تا کاربری تمایل به اشتراک گذاشتن شماره اصلی خود نداشته باشد و یا در مواردی بخواهد چند اکانت داشته باشد. در این صورت بهتر و به صرفه تر این است که بجای خرید چند سیمکارت ،و صرف هزینه از شماره مجازی استفاده کرد.

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی بر خلاف شماره اصلی و واقعی شما دارای هویت فیزیکی (مثل سیم کارت) نیست. این شماره به صورت مجازی و تحت وب اقدام به ارسال و دریافت تماس و پیامک و… میکند . این شماره ها در اختیار بسیاری از سایت ها و یا برنامه ها قرار دارد و به کاربران به صورت اشتراکی و موقت داده میشود داده میشود.

کاربرد و دلیل ساخت شماره مجازی؟

از مهمترین کاربرد ها و دلایل روی آوردن کاربران به استفاده و ساخت شماره مجازی میتوان به مورد های زیر اشاره کرد :

داشتن چند اکانت: برخی از کاربران شبکه های اجتماعی تمایل به داشتن دو یا چند اکانت برای ارتباط با دیگران دارند. برای مثال برخی به دلیل دارا بودن موقعیت و یا شغل خاصی برای ارتباط با دیگران نیاز به داشتن اکانت های دیگری به جز اکانت با شماره اصلی خود میباشند تا با استفاده از ان با دیگران ارتباط برقرار کنند که در این صورت میتوانند از شماره مجازی استفاده کنند.

حریم شخصی: برخی دیگر از افراد نیز حریم خصوصیشان بسیار برایشان مهم بوده و حتی در مواردی نمیخواهند تا شماره شان را هرکسی ببیند. اما همانطور که گفته شد برخی از شبکه های اجتماعی شماره شما را به دیگر کاربران نشان میدهند و یا فردی با داشتن شماره شما میتواند اکانت شما را پیدا کند.

برای مثال در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام ،اینستاگرام ،واتساپ ،ایمو و… در صورتی که فردی شماره شما را داشته باشد میتواند اکانت شما را ببیند. و یا در اپلیکیشن تلگرام اگر شما شماره شخصی را ذخیره کرده باشید شماره شما نیز به آن شخص نمایش داده میشود. در این صورت نیز میتوان بجای شماره اصلی خود از شماره مجازی استفاده کرد.

البته همانطور که گفته شد به دلیل اینکه امروزه ساخت شماره مجازی آسانتر از گذشته شده و از همه مهمتر به علت اینکه اکثر این شماره ها رایگان میباشند کاربران زیادی به ساخت شماره مجازی روی اورده اند.


بیشتر بخوانید: چگونه بفهمیم در تلگرام هک شده‌ایم و راه حل چیست؟


نکات مهمی که در مورد شماره مجازی باید بدانید:

اگرچه در مورد مزیت های استفاده و ساخت شماره مجازی دانستید اما بهتر است تا همه جوانب را در نظر بگیریم.

* شماره های مجازی علاوه بر اینکه اطلاعات شخصی شما را محفوظ نگه نمیدارند امکان پخش شدن اطلاعات شما را نیز فراهم میکنند. همانطور که گفتیم شماره های مجازی در اختیار برخی سایت ها و یا اپلیکیشن ها قراردارد اما تعداد این شماره ها محدود میباشد و بدلیل زیاد بودن متقاضیان این شماره ها امکان دارد تا شخص دیگری نیز شماره شما را داشته باشد و بخواهد با ان وارد اکانت تلگرام یا… شود.

البته بهتر است بدانید که شرکت هایی مثل تلگرام و… در صورت مشاهده اینجور شماره ها پس مدتی آن اکانت را مسدود میکند و دیگر اجازه ثبت نام یا ورود با آن شماره را به شما نمیدهد.

* هر شماره مجازی تاریخ انقضایی دارد. همانطور که گفته شد بدلیل محدود بودن این شماره ها و زیاد بودن متقاضیان شماره مجازی پس از مدتی از شما صلب میشود و یا در اختیار کاربر دیگری نیز قرار میگیرد. پس هیچ گارانتی برای شماره مجازی وجود ندارد.

به طور کلی توصیه میشود تا در صورت استفاده از شماره مجازی از رد و بدل کردن و اشتراک گذاری اطلاعات و حریم خصوصی خود پرهیز کنید . همچنین از تاریخ انقضای شماره مجازی خود آگاه باشید تا خدای ناکرده در آینده دچار مشکلی نشوید.

آموزش ساخت شماره مجازی رایگان با Text Now

برای ساخت شماره مجازی رایگان قصد داریم از برنامه Text Now استفاده کنیم. این برنامه هم برای اندروید و هم برای iOS موجود است. برای همین منظور ابتدا برنامه Text Now را از انتهای این آموزش دریافت و نصب کنید.

پس از اجرای برنامه با صفحه زیر برخورد خواهید نمود. روی گزینه Create Account ضربه بزنید.

 

آموزش ساخت شماره مجازی رایگان

اکنون یک صفحه ثبت نام برای شما باز خواهد شد. در بخش Username یک نام کاربری انتخاب کنید. در بخش Password یک رمز عبور برای حساب خود انتخاب کنید. در قسمت Email یک رایانامه برای حساب خود انتخاب کرده و روی Create ضربه بزنید.

 

آموزش ساخت شماره مجازی رایگان برای اندورید

 

اکنون می توانید شماره مجازی انتخاب کنید. در قسمت Area Code یک کد منطقه ای سه رقمی برای شماره مجازی ایالات متحده وارد کرده و روی Next ضربه بزنید.

 

آموزش ساخت شماره مجازی رایگان برای آیفون

 

اکنون از بین شماره های موجود یک شماره انتخاب کنید.

پس از انتخاب شماره وارد صفحه اصلی TextNow خواهید شد. در وسط صفحه شماره مجازی شما نوشته شده است. البته شما می توانید از منوی برنامه نیز شماره خود را ببینید.

 

شماره مجازی رایگان برای اندروید و iOS

این شماره‌ی مجازی متعلق به کشور ایالات متحده می باشد که کد و پیش شماره کشوری آن (۱+) است.

آموزش استفاده از شماره مجازی رایگان برنامه Text Now

برای استفاده از این شماره مجازی رایگان تنها کافیست شماره مذکور را هنگام ثبت نام در برنامه های چت و گفتگو وارد کرده تا کد تایید آن به برنامه Text Now ارسال شود.

برای مثال ما از شماره مجازی خود در برنامه تلگرام استفاده کرده ایم. در ابتدا کد کشوری (۱+) را وارد کرده و سپس شماره مجازی را ثبت کرده و کد تایید را از برنامه Text Now دریافت کنید.

شماره مجازی رایگان

آموزش ساخت شماره مجازی بدون بلاک و رایگان با NextPlus

برای ساخت شماره‌ی مجازی در نکست پلاس ابتدا برنامه Next plus را نصب و سپس اجرا کنید. در ابتدا یک صفحه برای شما باز می‌شود که بایستی گزینه sign up را انتخاب کنید. اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام اعم از نام، نام خانوادگی، سال تولد، جنسیت و ایمیل خود را وارد کرده و سپس گزینه Next را انتخاب کنید.

پس از اینکه به برنامه ورود کردید از قسمت بالا سمت راست روی گزینه منو (سه خط روی هم) ضربه بزنید و سپس گزینه Tap to get your free Next plus number را انتخاب کنید.

سپس با انتخاب کد شهر و پیش شماره مورد نظر خود بر روی Get A Custom Number ضربه بزنید تا شماره مجازی رایگان را دریافت کنید.

 

نکست پلاس

آموزش ساخت شماره مجازی رایگان با Smartcall

در ادامه برای شما کاربران خوب سایت گویا تک تصمیم داریم برنامه Smartcall را معرفی کنیم. ابتدا این برنامه را از این لینک نصب کنید. این برنامه به شما یک شماره مجازی اندونزی با پیش شماره ۶۲+ می‌دهد. برای وارد شدن به برنامه اسمارت کال باید ابتدا شماره موبایل خود را وارد کنید. سپس یک کد فعال‌سازی برای شما ارسال می شود که با وارد کردن این کد برنامه شماره مجازی فعال می‌شود.

این برنامه برای ساخت اکانت در تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام کاربرد دارد.

 

برنامه ساخت شماره مجازی رایگان برای تلگرام

استفاده از سایت های ساخت شماره مجازی

در صورتی که نصب و استفاده از برنامه شماره مجازی برای شما مفدور نیست، می‌توانید از سایت های آنلاین شماره مجازی و پیامک استفاده کنید. با استفاده از این سرویس ها می‌توانید پیامک تایید را به صورت آنلاین و بودن نصب نرم افزار دریافت کنید. برای استفاده از این خدمات کافی است به سایت های زیر مراجعه نمایید.

خرید شماره مجازی و ساخت اکانت در تلگرام

در انتها اگر با استفاده از برنامه های معرفی شده نتوانستید شماره‌ی مجازی بسازید، شما ناچار به خرید یک شماره مجازی دارید! برای خرید شماره مجازی می‌توانید به وب سایت های مربوطه و معتبر مراجعه کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان