تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

رئیس سازمان صداوسیما می‌رود؟

برخی ادعای استعفای رییس سازمان صداوسیما را مطرح کرده‌اند؛ خبری که از برخی بخش‌های صداوسیما تاکنون تایید نشده و اینگونه اعلام شده است که دست‌کم تا انتخابات ریاست جمهوری خبری از تغییر نیست.
رئیس سازمان صداوسیما
رویداد۲۴ رفتن عبدالعلی علی عسکری از سازمان صداوسیما، تاکنون در حد شایعه‌ای بوده که از همان سال نخست آمدنش هر از گاهی مطرح شده است و البته در ساعات گذشته بار دیگر قوت گرفته است.

در آخرین خبر‌های منتشرشده در فضای مجازی که از شامگاه شنبه ـ ۱۲ مهرماه ـ به کررات و به شکل‌های گوناگون دست به دست می‌شود، برخی ادعای استعفای رییس سازمان صداوسیما را مطرح کرده اند؛ خبری که از برخی بخش‌های صداوسیما تاکنون تایید نشده و اینگونه اعلام شده است که دست کم تا انتخابات ریاست جمهوری خبری از تغییر نیست.

محمدحسین رنجبران ـ مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما ـ هم دقایقی قبل در حساب کاربری خود در توییتر به این خبر واکنش نشان داده و با نادرست خواندن آن، با ادبیات مخصوص خود نوشته است:

«مرداد پارسال هم در پاسخ به شایعه‌سازی یکی از توییت‌بازان اصلاح‌طلب عرض کردم خیالتان راحت آقای علی عسکری تا بعد از انتخابات ۱۴۰۰ هست؛ الان هم همین را می‌گویم و اضافه می‌کنم برای بعد از ۱۴۰۰ نیز برنامه‌های رییس رسانه ملی و گروهشان تنظیم شده است.»

رنجبران البته در توییتی دیگر تاکید کرده است که معاونت حقوقی صداوسیما به زودی «خدمت برادری که برای چندمین بار با نشر اکاذیب اذهان همکاران سازمانی و مخاطبان بیرونی را مشوش می‌کند، خواهد بود».

با همه این تاکیدها، صندلی ریاست سازمان صداوسیما پس از اتمام دوران هشت ساله سیدعزت‌الله ضرغامی، در این سال‌ها چندان هم محکم نبوده است. محمد سرافراز معاون برون‌مرزی ضرغامی که به عنوان جایگزین او معرفی شد، تنها چند ماه توانست بر این صندلی تکیه بزند و پس از آن علی عسکری معاون دیگرش در حوزه فنی آمد که در این سال‌ها مدام شایعه رفتنش به انحای گوناگون مطرح بوده است.

شایعه تغییر رییس سازمان صداوسیما که همواره در برخی رخداد‌ها تقویت شده است، در مواردی حتی به معرفی نام شخص جایگزین هم انجامیده است و یا مثل روز‌های اخیر حتی مختصات فرد جایگزین را هم اعلام کرده‌اند، اما هر بار این خبر‌ها پس از مدتی فروکش کرده است تا عبدالعلی علی عسکری چهارمین سال ریاستش در سازمان صداوسیما را با همه فراز و فرود‌ها پشت سر بگذارد.

جدی‌ترین خبر‌ها درباره رفتن علی عسکری از ریاست سازمان صداوسیما به سال ۹۶ برمی‌گردد. در آن زمان نام سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد در دوران محمود احمدی نژاد هم به عنوان جانشین او مطرح شد.

مهرداد بذرپاش که سابقه مدیرعاملی سایپا و مدیرمسئولی روزنامه وطن امروز را هم داشته است، در این سال‌ها به عنوان یکی از گزینه‌های جایگزینی علی عسکری نام برده شده است.

غلامعلی حداد عادل هم همواره فردی بوده است که به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست سازمان صداوسیما مطرح بوده و در کنار او حتی شایعاتی درباره احتمال ریاست علی فروغی، مدیر شبکه سه هم عنوان شد!

اما از کنار این اسامی که عبور کنیم، به نام‌هایی قدیمی در سازمان صداوسیما می‌رسیم که در این سال‌ها هیچ‌گاه پیوندشان را با رسانه قطع نکرده‌اند؛ افرادی، چون مرتضی میرباقری، علی دارابی، علی‌اصغر پورمحمدی و رضا پورحسین که براساس گمانه‌زنی‌ها همواره نامشان در بین گزینه‌های جدی ریاست سازمان صداوسیما مطرح بوده است.

با این همه سه انتخابات پیش رو (سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی‌شهر و روستا و اولین میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی) و نقش حیاتی عملکرد رسانه در این مهم، شاید خبر تغییر رییس سازمان صداوسیما را فعلا در حد همان شایعه باقی بگذارد تا علی عسکری هم این فرصت را داشته باشد تا دوران پنج ساله ریاست سازمان صداوسیما را تکمیل کند و پس از آن برای صندلی ریاست رسانه ملی تصمیم گیری شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صداوسیما ، علی عسکری
نظرات شما
پیشخوان