تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

بستری‌های "کرونا" در کرمانشاه از مرز ۵۰۰ نفر گذشت/ بیمارستان‌ها در حال پُر شدن است

کرمانشاه معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از بستری شدن بیش از ۵۰۰ نفر در مراکز درمانی استان خبر داد.

بستری‌های رویداد۲۴ دکتر ابراهیم شکیبا در جلسه امروز (13 مهر) ستاد هماهنگی مقابله با کرونا شهرستان کرمانشاه که با حضور مدیران شهرداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تداوم سیر صعودی کرونا در استان گفت: متاسفانه امروز بستری های کرونا در استان از مرز 500 نفر گذشته و به 508 نفر رسیده است.

وی افزود: بستری شدن همزمان بیش از 500 نفر خودگویای وضع موجود مراکز درمانی هست و قطعا در این شرایط خدمات رسانی بسیار دشوار خواهد بود.

شکیبا با بیان اینکه تخت های بیمارستانی استان در حال پُرشدن است، گفت: تخت های ICU هم چنین وضعیتی دارد و 21 تخت جدیدی که هفته گذشته اضافه کرده بودیم ظرف همین یک هفته اشغال شده است.

"کرونا" با کسی شوخی ندارد/ چاره ای جز پیشگیری نداریم

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه کرونا با کسی شوخی ندارد، گفت: این ویروس منحوس به همه به یک چشم نگاه می کند و فرقی بین زن و مرد و پیرو جوان و کودک و... قائل نیست و هرکسی که سر راهش قرار داشته باشد را آلوده می کند.

شکیبا با بیان اینکه هر روز زوایای تازه ای از این ویروس و عوارض آن کشف می شود، گفت: اوایل این ویروس عمدتا برای گروه های در معرض خطر شامل زنان باردار، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های زمینه خطر داشت اما امروزه شاهد هستیم افراد سالم و جوان بدون هیچگونه بیماری زمینه ای قربانی این بیماری شده و جان خود را از دست می دهند و این مسئله زنگ هشداری برای همه جامعه است.

وی تصریح کرد: هیچ کس نباید این بیماری را از خود دور بداند و همه باید بدانند کرونا در کمین آنهاست و ممکن است قربانی بعدی خود آنها باشند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال واکسن کرونا به کشور نمی آید، گفت: هنوز این واکسن در سطح هیچ جامعه ای تزریق نشده و جواب نداده و اصلا مشخص نیست آیا این واکسن عوارض دارد یا خیر و تا چه حد می تواند ماندگاری داشته و در برابر این ویروس جواب دهد.

شکیبا خاطرنشان کرد: از طرفی هنوز دارویی که بتواند این بیماری را واقعا درمان کند وجود ندارد و داروهای استفاده شده حمایتی هستند.

وی افزود: در این شرایط چاره ای جز پیشگیری نداریم و مردم باید برای حفظ جان خود و عزیزانشان پروتکل های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند.

وی در ادامه با قدردانی از فعالیت شهرداری کرمانشاه در حوزه مقابله با کرونا گفت: در برخی اماکن شهرداری مشکلاتی هست که امیدواریم با حمایت و همکاری مسئولین شهرداری سریعا رفع شود.

میادین "میوه و تره بار" و "آرامستان" کانون‌های انتقال کرونا هستند

وی از میادین میوه و تره بار به عنوان یکی از کانون های انتقال بیماری کرونا یاد کرد وافزود: افراد از شهرهای مختلف دراین مراکز جمع می شوند و متاسفانه هیچ کنترلی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراکز وجود ندارد.

وی افزود: ما هم اعتقاد داریم در شرایط اقتصادی فعلی بستن و تعطیلی معنی ندارد، اما می توان صنوف متخلف را برای مدتی تعطیل کرد تا درس عبرتی برای مابقی صنوف شود.

شکیبا از آرامستان هم به عنوان یکی دیگر از کانون های انتقال بیماری یاد کرد وافزود: در این زمینه هم باید فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد و مردم باید متوجه شوند بیمارانی که جان خود را از دست داده اند، به راحتی از سایر افراد بیماری را دریافت کرده و آلوده شده‌اند و آنها باید مراقبت بیشتری داشته و در مراسم سوگواری بستگان و آشنایان شرکت نکنند.

شکیبا بر نظارت هرچه بیشتر بر اجرای پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل درون شهری هم تاکید کرد وافزود: در این زمینه مصوبات بسیاری در ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان داشته ایم، اما متاسفانه تنها پنج تا ۱۰ درصد وضع بهبود پیدا کرده و باید نظارت ها در این زمینه تشدید شود.

 

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان