تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹

جزئیات افزایش وام‌های دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در توضیح ارائه وام‌های دانشجویی گفت: به علت محدودیت منابع حمایت ما از دانشجویانی است که شاغل و بورسیه نیستند.
 وام‌های دانشجویی
رویداد۲۴ ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره افزایش مبلغ وام‌های دانشجویی گفت: وام مسکن دانشجویی ما در مجموع حدود دو نیم برابر شده‌اند.

وی ادامه داد: ما در بقیه وام‌های دانشجویی هم افزایش داشته‌ایم، به عنوان مثال وام تحصیلی که دانشجویان روزانه مشمول آن می‌شدند قبلا حداکثر ۸۰۰ هزار تومان بوده، ولی در آیین نامه جدید کف این وام‌ها به یک و نیم تا دو میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

مطیعی گفت: ما همچنین وام‌های ضروری برای بیماری‌های صعب العلاج، آسیب دیدگی از سیل، زلزله و یا حتی کرونا که شرایط زندگی دانشجویان را تحت تاثیر قرار داده است، در نظر گرفته‌ایم. پیش از این سقف وام‌های ضروری سه میلیون تومان بوده، اما اکنون به ۵ میلیون تومان افزایش یافته است. برای دانشجویان معمولی این وام یک میلیون تومان بوده که این میزان را تا ۳ میلیون افزایش داده‌ایم.

بیشتر بخوانید:  چرا نصف کنکوری‌ها قید دانشگاه را زدند؟
رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: صندوق رفاه برای استفاده دانشجویان از سایر ظرفیت‌های وام محدودیتی قائل نیست و طبق منابعی که داریم از دانشجویان حمایت می‌کنیم. همچنین بانک‌ها و معاونت علمی ریاست جمهوری برای گروه خاصی از دانشجویان وام‌های خاصی در نظر گرفته‌اند.

مطیعی خاطرنشان کرد: دانشجویان شاغل، بورسیه و دانشجو معلمان به علت محدودیت منابع نمی‌توانند از وام‌های ما استفاده کنند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وام ، دانشجویان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان