تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹

تحریم‌های جدید بانکی بازار سرمایه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؟

به دلیل ارتباط اقتصادی کشور ما با سایر کشورها، تحریم‌های جدید بانکی اثری روی بازار سرمایه ندارد.
تحریم‌های جدید بانکی
رویداد۲۴ فرزین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر تحریم‌های بانکی بر بازار سرمایه اظهار کرد: علاوه بر ۱۸ بانکی که به تازگی تحریم شده اند، تعدادی از بنگاه‌های اقتصادی از گذشته مشمول تحریم‌های آمریکا بوده اند، اما به دلیل ارتباط اقتصادی کشور ما با سایر کشور‌ها این تحریم‌ها تاثیر چندانی بر بازار سرمایه ندارد.

او بیان کرد:تحریم‌ها باعث نمی‌شود که افراد سرمایه‌های خود را از بانک‌ها خارج و وارد بازار سرمایه کنند، حتی اگر این اتفاق رخ دهد باز هم سود سهام از طریق بانک‌ها به حساب افراد واریز خواهد شد که موجب افزایش گردش مالی آن‌ها می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های جدید بانکی روی سهام این بانک‌ها در بازار سرمایه اثر می‌گذارد؟ افزود:در گذشته هم تعدادی از بانک‌های کشور تحریم بودند، اما سهامشان نه تنها آسیب ندید بلکه رشد هم کرد، زیرا گردش مالی بانک‌ها از طریق ارز انجام می‌شود در نتیجه این تحریم‌ها بر روند کلی و ماهیت سهام بانک‌ها در بازار سرمایه تاثیر چشم گیری ندارد.

بیشتر بخوانید: پشیمانی شدید سهامداران از فروش سهام عدالت
آقا بزرگی در باره تاثیر روند انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه گفت:تاکنون بین بایدن و ترامپ مذاکراتی انجام شده است و هر دوی آن‌ها سعی دارند روی تحریم‌های ایران مانور دهند، اما تمام این صحبت‌ها نمایشی بیش نیست، زیرا طرف حساب کشور ما مجلس سنای آمریکا است، سیاست‌های خصمانه آمریکا نه تنها از قبل کمتر نشده بلکه بر شدت آن نیز افزوده شده است، اما نکته حائز اهمیت این است که تحریم‌های آمریکا نتوانسته تاثیر زیادی روی بازار سرمایه بگذارد.

او در رابطه با اینکه افزایش قیمت دلار تا چه حد می‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد، بیان کرد:اگر قیمت ارز افزایش پیدا کند، ارزش روز دارایی بنگاه‌های اقتصادی به همان میزان تغییر می‌کند، اما اگر قیمت ارز بیش از حد افزایش پیدا کند، تولید کنندگان در تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه می‌شوند و به حاشیه سود آن‌ها لطمه می‌زند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان