تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

تولید روزانه ۱۰۰ تن پسماند بیمارستانی در تهران

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران از تولید ۱۰۰ تن پسماند بیمارستانی در روز خبر داد.

تولید زباله های بیمارستانیرویداد۲۴ صدرالدین علیپور درباره پسماندهای کرونایی گفت: با آمدن ویروس کرونا علاوه بر افزایش پسماندهای بیمارستانی و پزشکی میزان استفاده از ماسک، دستکش، ظروف یکبارمصرف و پلاستیک در شهر تهران افزایش چشمگیری یافته که در افزایش پسماند خانگی نیز تاثیرگذار بوده است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران ادامه داد: میزان تولید پسماندهای بیمارستانی در گذشته ۶۰ تا ۷۰ تن در روز بود که در اسفندماه به ۱۱۰ تن هم رسید و یک مدت به دلیل کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا میزان تولید پسماندهای بیمارستانی کاهش یافت، اما اخیرا به ۱۰۰ تن در روز رسیده است.

علیپور گفت: خوشبختانه با ورود خودروهای حمل زباله ناوگان جدیدی را در بحث پسماند پزشکی در شهر تهران اضافه کردیم و این خودروها مجهز به سیستم موقعیت یاب یا جی پی اس هستند و درباره رفت و آمد و حمل پسماندهای بیمارستانی از اطمینان خاطر بیشتری برخورداریم.

وی با اشاره به رعایت شیوه نامه‌ها در زمان کرونا برای افرادی که تماس مستقیم با زباله‌های کرونایی دارند، گفت: تلاش کردیم کارکنانی را که تماس مستقیم با زباله‌های بیمارستانی دارند با پوشش کامل تجهیز کنیم تا سلامت آنان به خطر نیفتد و خوشبختانه تاکنون آمار مبتلا به بیماری کرونا در بین این افراد نداشتیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در پاسخ به اینکه آیا نظارت کاملی بر روی جمع آوری پسماندهای بیمارستانی از بیمارستان‌ها انجام می‌شود؟ افزود: تاکید مجدد به بیمارستان‌ها درخصوص تفکیک پسماند به صورت درست و بی خطرسازی و اتوکلاوشدن داریم تا سلامت افرادی که این پسماندها را جمع آوری و دفن می‌کنند، به خطر نیفتد.

وی تصریح کرد:، اما قانون در بحث پسماندهای پزشکی صراحتا مشخص کرده که این کار بر عهده وزارت بهداشت است و ناظر و صحت جمع آوری و بی خطرسازی زباله‌ها برعهده سازمان محیط زیست است و ما تنها مسئولیت جمع آوری زباله‌ها را از درب بیمارستان‌ها داریم و مسئولیت درون بیمارستان‌ها برعهده ما نیست لذا از محیط زیست می‌خواهیم در این زمینه نظارت هایشان را دقیق‌تر انجام دهند تا زباله‌ها بی خطرسازی و به آرادکوه منتقل شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان