تاریخ انتشار: ۰۳:۱۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

صفحه یک رسانه‌های آمریکا در آستانه انتخابات/ از هشدار تقلب تا احتمال اعتراضات خیابانی

شب انتخابات آمریکا فرا رسیده و تمام رسانه‌های این کشور گزارش‌هایی را درباره این انتخابات منتشر کرده اند. در این یادداشت مهمترین رسانه‌های آمریکایی را بررسی کرده‌ایم.

آخرین اخبار انتخابات آمریکا

رویداد۲۴  انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ به یکی از سرنوشت سازترین انتخابات‌های تاریخ معاصر آمریکا تبدیل شده. فارغ از اهمیت نتیجه این انتخابات برای ایران، به نظر می‌رسد مردم آمریکا نیز به این دوره به شکل متفاوتی نگاه می‌کنند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد نرخ مشارکت در انتخابات امسال در یک قرن اخیر بی‌سابقه خواهد بود.

رسانه‌های دموکرات درباره انتخابات چه می‌گویند؟

صفحه یک رسانه‌های آمریکا شب انتخابات چه خبر است؟
نشریه اینترنتی نیویورکر که از لحاظ گرایش حزبی به دموکرات‌ها نزدیک است، در صفحه اول گزارشی با عنوان «جو بایدن سعی دارد انتخابات را به یک رفراندوم اخلاقی تبدیل کند» منتشر کرده است. این نشریه گزارش‌های انتخاباتی دیگری منتشر کرده و توضیح داده چرا ترامپ نمی‌تواند شکست را تحمل کند.

نیویورک تایمز نیز دیگر روزنامه معتبر آمریکایی نزدیک به حزب دموکرات است که صفحه اول خود را به گزارش لحظه به لحظه انتخابات اختصاص داده است. در گزارش زنده انتخابات تا این لحظه اظهارات ترامپ درمورد شکایت حقوقی ترامپ حتی قبل از شمارش آرا در پنسیلوانیا و اظهارات بایدن درباره احتمال تلاش ترامپ برای دزدیدن آرای انتخاباتی از اهمیت بالاتری برخوردار بوده است. این رسانه همچنین به احتمال بروز اعتراضات خیابانی و خشونت بعد از اعلام نتایج اشاره کرده است.

صفحه یک رسانه‌های آمریکا شب انتخابات چه خبر است؟

به گزارش رویداد۲۴  نیویورک تایمز در گزارشی نوشته اگر نظرسنجی‌ها درست عمل کنند بایدن باید با اختلاف بسیار بالا و قاطع در این انتخابات پیروز شود، اما یک «اما» مهم وجود دارد: سابقه خراب نظرسنجی‌ها در سال ۲۰۱۶ تجربه مهمی بوده است.

با این حال این رسانه مدعی شده ترامپ این بار به یک خطای نظرسنجی بسیار بالا برای پیروزی نیاز دارد و حتی اگر این بار نظرسنجی‌ها به اندازه سال ۲۰۱۶ هم خطا داشته باشند باز هم بایدن پیروز انتخابات است.

صفحه یک واشنگتن پست دیگر رسانه نزدیک به دموکرات‌ها نیز به گزارش لحظه به لحظه انتخابات اختصاص یافته. تیتر یک خبر‌های این رسانه یک روز مانده به انتخابات، «اقتصاد هم درست همان قدر که واشنگتن بعد از انتخابات فلج می‌شود، از کار خواهد افتاد» است.


بیشتر بخوانید: همه آنچه در دقیقه نود باید از انتخابات آمریکا بدانید


صفحه یک رسانه‌های آمریکا شب انتخابات چه خبر است؟

در گزارش صفحه یک واشنگتن پست گفته شده اقتصاد آمریکا دو ماه بعد از انتخابات با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد. روزنه‌های امید برای روی کار آمدن یک رییس جمهور موفق هنوز وجود دارد، اما با این وجود هم بخش‌های مختلف اقتصادی در این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و از راه رسیدن فصل زمستان با مشکلات جدی روبه رو شده اند.

صفحه یک رسانه‌های آمریکا شب انتخابات چه خبر است؟

 

خبرگزاری سی ان ان دیگر خبرگزاری نزدیک به دموکرات‌ها که ترامپ آن فیک نیوز صدا می‌کند صفحه اول آخرین دقایق باقیمانده به انتخابات آمریکا را به خبری درباره تلاش ترامپ برای تضعیف فرآیند‌های دموکراتیک اختصاص داده است.

در این گزارش گفته شده ترامپ درباره اعتبار شمارش آرا تردید‌هایی ایجاد کرده و تهدید کرده که گروهی از وکلا را بعد از بسته شدن صنذوق‌های رای در روز سه شنبه در شعب اخذ رای مستقر خواهد کرد.  به گزارش سی ان ان این آخرین تلاش ترامپ برای مخدوش کردن فرآیند دموکراتیک انتخابات است و در واپسین دقایق روز انتخابات کشور را با اضطراب مواجه کرده است.

این رسانه همچنین به درخواست جمهوری خواهان برای برچیدن ۱۲۷ هزار شعبه اخذ رای ماشینی در مناطق کلیدی ایالت تگزاس اشاره کرده و نوشت: این تلاش‌ها نشانگر خیز حزب جمهوری خواه برای ابطال آرا و تقلب در انتخابات است.

صفحه یک رسانه‌های آمریکا شب انتخابات چه خبر است؟

نشریه اکونومیست که به حزب دموکرات نزدیک است نیز در گزارش صفحه یک دوم نوامبر خود پیشروی بایدن در نظرسنجی‌ها اشاره کرده و نوشت: این انتخابات قرار است تاریخی شود. این انتخابات حوادث ناشناخته زیادی به دنبال خواهد داشت، اما هیچ کدام از این جریان‌ها تاثیری بر رای دهندگان نگذاشته و در شش ماه اخیر همواره بایدن در راس نظرسنجی‌ها بوده است.

صفحه یک رسانه‌های آمریکا شب انتخابات چه خبر است؟

نشریه تایم (نزدیک به دموکرات‌ها) گزارش اول خود را به اظهارات ترامپ درباره ویروس کرونا و نادیده گرفتن خطرات این ویروس در روز‌های اول و ادعای او درباره تولید واکسن در روز‌های آتی اختصاص داده است.

در این گزارش آمده: شواهد نشان می‌دهد مردم نمره کمی به نجوه مدیریت کرونا توسط دولت ترامپ خواهند داد. چه ترامپ بخواهد چه نخواهد پندمی کرونا زندگی مردم آمریکا را در برگرفته و واکنش او به این ویروس بیشترین مشغله را در ذهن رای دهندگان ایجاد کرده است. مشغله‌ای که نتیجه آن تا امروز در نظر سنجی‌ها مشخص بوده است.

رسانه‌های مستقل درباره انتخابات آمریکا چه می‌گویند؟

صفحه یک رسانه‌های آمریکا شب انتخابات چه خبر است؟

به گزارش رویداد۲۴  رسانه‌های مستقل آمریکایی اکثرا بر اهمیت این انتخابات بر زندگی مردم آمریکا اشاره کرده‌اند. رادیو ملی آمریکا به عنوان یک رسانه مستقل صفحه اول گزارش خبر خود را به گزارش تحلیلی درباره اهمیت این انتخابات اختصاص داده و نوشت: تقریبا در همه انتخابات‌ها این ادعا مطرح می‌شود که این انتخابات از بقیه مهم‌تر است، اما به عقیده رای دهندگان این انتخابات احتمالا واقعا مهم است. تا امروز این انتخابات رکورد نرخ مشارکت را زده است.

در این گزارش آمده این انتخابات رفراندومی برای ترامپ است. ترامپ مدعی بوده که قبل از بحران کرونا اقتصاد کشور شکوفا شده بود، اما مساله توافق‌های تجاری و فرار‌های مالیاتی او همچنان برای رای دهندگان حائز اهمیت است.

صفحه یک رسانه‌های آمریکا شب انتخابات چه خبر است؟

وال استریت ژورنال روزنامه نسبتا مستقل آمریکایی تیتر یک اخبار خود را یک شب مانده به انتخابات به گزارش‌هایی درباره رقابت ستاد‌های انتخاباتی ترامپ و بایدن در واپسین دقایق اختصاص داده است.

به گزارش این رسانه انتخابات این دوره بیش از هر دوره دیگری نیاز به صبر دارد چرا که روش‌های رای دادن در این دوره اعلام نتایج را به تاخیر خواهد انداخت. پیش بینی این رسانه با اشاره به نظرسنجی‌ها نیز پیروزی بایدن در انتخابات است. وال استریت ژورنال در یادداشتی نوشته: بایدن در نظر سنجی‌ها ۱۰ درصد از ترامپ پیش افتاده، اما در برخی ایالت‌های کلیدی شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است اکثریت رای کالج الکترال به نفع هر یک از دو کاندیدا در روز انتخابات تغییر کند.

رسانه‌های جمهوری خواه چه می‌گویند؟

صفحه یک رسانه‌های آمریکا شب انتخابات چه خبر است؟

فاکس نیوز یکی از مهمترین رسانه‌های جمهوری خواه آمریکاست. گفته می‌شود ترامپ فقط این رسانه را مطالعه می‌کند. طبعا صفحه اول خبرگزاری فاکس نیوز یک شب مانده به انتخابات سوم نوامبر به اخباری درباره فعالیت‌های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اختصاص دارد.

گزارش صفحه یک شب انتخابات این رسانه، گزارشی درباره پیشروی ترامپ در نظرسنجی‌ها از رقیب دموکراتش است. فاکس نیوز در گزارش خود نوشته: نظرسنجی‌های پنسیلوانیا در روز دوشنبه نشان می‌دهد پیشروی بایدن در ایالت‌های کلیدی در روز‌های پایانی رو به افول بوده است.

به گزارش این رسانه، نظرسنجی دانشگاه مان ماوث درباره پیشروی ۵ تا ۷ درصدی بایدن در رای‌های پستی رد شده است.

صفحه یک رسانه‌های آمریکا شب انتخابات چه خبر است؟

نیویورک پست به عنوان دیگر رسانه جمهوری خواه معتبر آمریکایی گزارش صفحه یک خود را به تکذیب خبر حمله به اتوبوس حامل بایدن روز دوشنبه اختصاص داده است.

در این یادداشت گفته شده ترامپ گزارش سی ان ان درباره نزدیک شدن یک گروه مسلح به اتوبوس بایدن را دروغ خوانده و گفته بررسی‌های اف بی آی نشان می‌دهد که جیپ حامل هواداران ترامپ که به اتوبوس بایدن نزدیک شده‌اند هیچ کار اشتباهی نکرده‌اند.

این رسانه در گزارش مستقلی به برنامه ترامپ برای جشن پیروزی در سالن ۴۰۰ نفره بخش شرقی کاخ سفید به جای برگزاری این جشن در هتل بین المللی ترامپ پرداخته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
منصوریان
|
United States of America
|
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
امروز در امریکا حرف اول را ممکن است رسانه ها بزنند اما این مردم امریکا هستند که برخلاف جریان آب شنا خواهند کرد ؟هرچند ممکن است ترامپ به سختی رای بیاورد اما عمده سفید پوست ها و نژاد پرستها و لمپن ها و راست افراطی طرفدار ترامپ هستند ؟در هرصورت اگر ترامپ رای نیاورد چیزی از ارزش او در نزد طرفدارانش کم نمی شود اما این دموکرات ها هستند که باید بتوانند وارد میدان شوند وتکلیف مردم امریکا را با بحران کرونا واقتصاد ورشکسته روشن کنند ؟
نظرات شما
پیشخوان