تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹
شورای شهر تهران:

تخلف ۱۵۰۰ میلیاردی منطقه ۵ مربوط به دوره قبل است/ سازمان بازرسی کل کشور: مربوط به دوره اخیر است

در حالی که زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تخلف ۱۵۰۰ شهرداری منطقه ۵ را مربوط به دوره قبل می‌داند که بازرس کل استان تهران این پرونده را نتیجه بررسی عملکرد پروژه‌های ۴ سال اخیر دانست.

شکرالله بنار

رویداد۲۴ تسنیم در خبری نوشت: زهرا نژاد بهرام با اشاره به مطرح شدن خبر تخلف یک هزار و پانصد میلیارد تومانی شهرداری منطقه 5 اظهار کرد: بنابر پیگیری‌هایی که انجام شده است این تخلف در این دوره صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه تخلف صورت گرفته مربوط است به مدیریت دوره گذشته در منطقه 5 خاطرنشان کرد: در این زمینه شهرداری فعلی هیچ نقشی را در ارتباط با تخلف نداشته است و بنابر اسناد و مستندات موجود در سازمان بازرسی این اتفاق در دوره گذشته صورت گرفته است.

عضوهیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: جزئیات بیشتر از این تخلف را باید سازمان بازرسی اعلام کند اما ربطی به مدیریت شهر فعلی ندارد.

واکنش سازمان بازرسی کل کشور

گفتنی است ابراهیم شاهرخیان بازرس کل استان تهران در گفتگو تلفنی با بخش خبری ۱۸:۳۰ شبکه پنج سیما  با اشاره به بازرسی‌ها صورت گرفته از منطقه 5 گفت: طی بازرسی به عمل آمده از این منطقه کشف موارد متعددی از سوی جریانات و تخلفات در شهرداری منطقه 5 شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: عمده سوء جریانات کشف شده در ارتباط با مبلغ یک هزار و 500 میلیارد تومان در قالب پروژه‌های مشارکتی بوده که توسط شهرداری از یک طرف به عنوان صاحب زمین و از طرفی دیگر با اشخاص حقیقی و حقوقی برقرار شده است.


بیشتر بخوانید: گزارش سازمان بازرسی درباره تخلف ۱۵۰۰ میلیاردی در شهرداری تهران +فیلم


شاهرخیان ادامه داد: واقیت امر اینست که قراردادهای منعقد شده از استحکام و دقت لازم و رعایت موارد قانونی برخوردار نبودند و حتی بر همین قراردادها نظارت کافی صورت نگرفته است.

بازرس کل استان تهران خاطرنشان کرد: انشالا تمامی مناطق شهرداری تهران و  شهرستان‌های استان را بزودی مورد بازرسی قرار خواهیم داد.همچین سهل انگاری و تخلف صورت گرفته و عدم نظارت بر قراردادهای مشارکتی منجر شد  در بازرسی از منطقه 5   مشخص شد یک هزار و 500 میلیارد تومان از حقوق شهرداری تضیع شده است.

وی ادامه داد: این پرونده  بررسی عملکرد  پروژه‌های مشارکتی شهرداری منطقه 5 در 4 سال اخیر بوده و در دل قراردادهای متعددی  بر مبنای ساخت و سازها و مشارکت‌های است که حداقل نزدیک به 15 پروژه مورد بررسی قرار گرفت و به راحتی نمی‌توان گفت یه سهل انگاری ساده منجر به این اتفاق شده است. پرونده  در سازمان بازرسی کامل و همراه با متخلفین به دادسرای تهران ارسال شده است.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان