تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹

تولید انبوه واکسن دوم کرونا در روسیه آغاز شد

سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه موسوم به «روس پاترب نادزور» (دست اندر کار امور مبارزه با بیماریهای واگیر) از آغاز تولید انبوه واکسن دوم کرونا در روسیه خبر داد.

زمان تولید واکسن کرونا
رویداد۲۴ یک مقام دفتر مطبوعاتی سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه «روس پاترب نادزور» امروز (جمعه) به خبرگزاری ریانووستی گفت: مرکز ویروس شناسی و بیوتکنولوژیک «وکتور» در نووسیبیرسک تاکنون ۱۵ هزار دوز واکسن کرونا به نام «اپی واک کرونا» تولید کرده است.

وی افزود: مطابق برنامه قرار است تا پایان سال جاری میلادی ۵۰ هزار دوز از این واکسن تولید شود.

واکسیناسیون عمومی در روسیه با واکسن «اپی واک کرونا» در سال ۲۰۲۱ صورت خواهد گرفت.

واکسن دوم کرونا در روسیه به نام «اپی واک کرونا» را مرکز ویروس شناسی و بیوتکنولوژیک «وکتور» در نووسیبیرسک ساخته است و یک ماه پیش ثبت شد.


بیشتر بخوانید: فیلم/ خبر مهم مینو محرز: واکسن ساخت ایران کرونا جهان را شوکه می‌کند!


واکسن نخست به نام واکسن اسپوتنیک وی در موسسه تحقیقاتی گمالیا وابسته وزارت بهداشت روسیه و با مشارکت کارشناسان وزارت دفاع روسیه تولید شده است و از یک ماه پیش برای واکسیناسیون مردم روسیه در همه مناطق این کشور توزیع شده است.

سومین واکسن توسط دانشمندان روسی هم به تازگی تولید شده است؛ واکسنی که نیاز به تزریق ندارد و می توان آن را استنشاق کرد.

براساس آخرین گزارش ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا با شناسایی ۲۳ هزار و ۶۱۰ مورد جدید به ۲ میلیون و ۱۵ هزار و ۶۰۸ نفر و آمار جانباختگان ناشی از این بیماری با افزایش ۴۶۳ نفر دیگر به ۳۴ هزار و ۸۵۰ نفر تن رسیده است که همچنان روند صعودی را نشان می‌دهد.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان