تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹

جایی که تا دیروز پای کرونا به آن نرسیده بود!

"ساموآ" که یکی از جزایر "پلینِزی" در اقیانوس آرام است، اولین مورد ابتلا به کرونا در این جزیره را اعلام کرد.

ویروس کرونا

رویداد۲۴  "تویلاپا سایلله مالیلگاو" نخست وزیر این کشور در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری این جزیره با اعلام قرنطینه شدن فرد مبتلا به کرونا خواهان حفظ آرامش شد.

ساموآ، در حال حاضر آخرین کشور جهان است که کرونا در آن شیوع یافته است. این کشور به‌رغم هزینه زیادی که بستن مرزها برای اقتصاد وابسته به توریسم آن داشته است، برای جلوگیری از شیوع کرونا در همان اوایل شیوع ویروس مرزهای خود را به روی خارجی‌ها بست.

با این حال ساموآ به جمع دیگر جزایر اقیانوس آرام پیوسته است که اخیرا اولین مورد خود را اعلام کرده‌اند. طی دو ماه گذشته، وانوآتو، جزایر سلیمان و جزایر مارشال اولین مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده‌اند.

با این حال، هیچ شواهدی مبنی بر انتقال ویروس در میان ساکنان این جزیره وجود ندارد. گمان می‌رود که جزیره‌های کریباتی، میکرونزی، نائورو، پالائو، تونگا و تووالو که بخشی از خاک ساموآ هستند، هنوز عاری از ویروس‌اند.


بیشتر بخوانید: کشوری که طی ٢٠٠ روز یک فوتی کرونایی هم نداشته!


نخست وزیر ساموآ روز پنج‌شنبه هفته گذشته در حالی که ماسک زده بود، خطاب به مردم خود گفت: ما اکنون یک مورد ابتلای کرونا داریم و به جمع کشورهایی پیوسته‌ایم که با این ویروس دست به گریبانند.

مالیلگاو گفت که شهروند مبتلا به کرونا از طریق اوکلند در نیوزیلند به این جزیره بازگشته است. او مبداء سفر این فرد را اعلام نکرد.

بر اساس گزارشی در کانال خبری "نیو آسیا"، نخست وزیر ساموآ توضیح داد که این مرد قبل از سفر در نیوزیلند آزمایش منفی داشته است، اما چند روز پس از ورود به ساموآ جواب آزمایش کرونایش مثبت شده است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، نخست وزیر گفت که متعاقبا درباره دستورالعمل‌های مقابله با کرونا به مردم سخن خواهد گفت.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان