تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
گزارش رویداد۲۴ از چهره روز؛

علی اصغر زارعی ؛ رفیق گریان احمدی نژاد/ سال بد جبهه پایداری تکمیل شد

درگذشت علی اصغر زارعی نماینده سابق مجلس و عضو هیات موسس جبهه پایداری، خبر ناگواری برای یاران مصباح یزدی بود. زارعی در دوره اصلاحات بسیج اساتید را در مقابل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تأسیس کرد تا پایگاهی برای سازماندهی نیرو‌های اصولگرا در دانشگاه ایجاد کند.

درگذشت علی اصغر زارعی

رویداد۲۴ میثم سعادت: سال ۹۹ تا کنون برای جبهه پایداری سال خوشایندی نبوده است. در این سال روح الله حسینیان عضو اصلی جبهه پایداری جان باخت و این روزها حال آیت الله مصباح یزدی رهبر معنوی جبهه پایداری مساعد نیست و نزدیکانش گفته‌اند فقط دعا کنید.

شب گذشته خبر تلخ دیگری به جبهه پایداری رسید و علی‌اصغر زارعی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و مشاور محمود احمدی نژاد دار فانی را وداع گفت. زارعی و حسینیان دو نفر از رهبران و موسسان جبهه پایداری بودند.

زارعی متولد ۱۳۳۵ در تهران و دانش آموخته دانشگاه تهران بود و در رشته مهندسی برق دانشکده آبادان هم سابقه تحصیل داشت. زارعی بعد از پیروزی انقلاب به سپاه رفت و مسئولیت‌هایی چون فرماندهی ستاد جنگ الکترونیک سپاه پاسداران، ریاست دانشکده فنی دانشگاه امام حسین (ع) و جانشینی سازمان پدافند غیرعامل را برعهده گرفت. با پایان جنگ مجدد تحصیلات خود را ادامه داد و در سال ۱۳۷۷ در مقطع دکترای مدیریت دانشگاه تهران پذیرفته شد.

زارعی بعد از گرفتن مدرک دکترا استاد دانشگاه امام حسین شد و تلاش زیادی کرد تا تشکیلاتی سیاسی به نام بسیج اساتید راه اندازی کند. در آن زمان انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در دانشگاه‌های مختلف فعال بود و گرایش اصلاح‌طلبی داشت و زارعی به دنبال تأسیس پایگاهی برای سازماندهی نیرو‌های اصولگرا در دانشگاه بود.

سایت جبهه پایداری در پیام تسلیت خود درباره زارعی نوشته «دکتر علی اصغر زارعی در ایام پر فرارونشیب دوم خرداد که برخی جاهلان و معاندان داخلی، کمر همت بسته بودند تا با حمله به ارزش‌های انقلاب اسلامی، مسیر نظام را منحرف کنند، با بصیرتی مثال‌زدنی تصمیم به تقویت پایگاه انقلاب اسلامی در بین اساتید دانشگاه گرفت و با کمک دوستانش اقدام به راه‌اندازی بسیج پرافتخار اساتید کرد تا سنگر‌های علمی انقلابیون در نهاد آموزش عالی را از گزند آفات برخی، مصون نگاه دارد.»


بیشتر بخوانید: درگذشت خسرو خوبان!/ روح الله حسینیان؛ آخرین مدافع سعید امامی


به گزارش رویداد۲۴ با روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد، علی اصغر زارعی مدتی رئیس حراست وزارت علوم شد. همزمان با حضور او در حراست وزارت علوم، دفاتر تشکل‌های اصلاح طلب پلمب می‌شد و دانشجویان زیادی به خاطر فعالیت‌های سیاسی یا مسائلی مثل حجاب، به حراست دانشگاه احضار می‌شدند. بعد از آن همزمان به عنوان مشاور محمود احمدی‌نژاد در امور آموزش عالی منصوب شد. احمدی نژاد دلیل این انتصاب را «ضرورت مشارکت فرهیختگان جامعه در تصمیم‌سازی‌های دستگاه‌های اجرایی» خوانده بود.

اعتماد احمدی نژاد به زارعی به حدی بود که زارعی به عنوان نماینده جریان احمدی‌نژاد یا جریان رایحه خوش خدمت در جلسات ائتلاف بزرگ اصولگرایان برای انتخابات مجلس هشتم شرکت می‌کرد و به عنوان نماینده این جریان در لیست تهران اصولگرایان قرار گرفت و وارد مجلس هشتم شد.

نمایندگی زارعی در مجلس نهم تکرار شد. اعتراض و اختلاف شدید زارعی با نمایندگانی مثل باهنر و لاریجانی در مجلس نهم زبانزد بود. وی همان نماینده‌ای بود که بعد از تصویب برجام تصاویر گریه کردنش در رسانه‌ها منتشر شده بود.

در انتخابات مجلس نهم دیگر خبری از رایحه خوش خدمت نبود و با تاسیس جبهه پایداری، نیرو‌های سیاسی آن جریان فکری وارد یک حزب رسمی می‌شدند. زارعی عضو هیات موسس جبهه پایداری بود که نیرو‌های نزدیک به آیت الله مصباح یزدی و محمود احمدی نژاد را سازماندهی می‌کردند.

زارعی از منتقدان جدی برخی وزیران دولت روحانی از جمله فرجی‌دانا بود و انتقادات تندی را در جلسه استیضاح وزیر علوم حسن روحانی علیه فرجی دانا مطرح کرد. او همچنین به خاطر فعالیت‌های عباس آخوندی در ستاد میرحسین موسوی تلاش زیادی کرد تا مانع کسب رای اعتماد توسط آخوندی شود، اما در رسیدن به این هدف ناکام بود.

زارعی در جلسه رای اعتماد گفته بود «در انتخابات آن سال نیز آخوندی نماینده آقای موسوی در شورای نگهبان بود و با توجه به اینکه بنده نیز در هیئت نظارت این شورا حضور داشتم، آنچه که بنده مشاهده می‌کردم که از ابتدای روز جمعه که پیامک‌ها قطع شد، آقای آخوندی اعتراض شدیدی به قطع پیامک‌ها داشت و طی تماس‌هایی که داشت اصرار می‌کرد با دفتر رهبری تماس گرفته و فشار آورده شود تا ارسال پیامک‌ها باز شود»

خود زارعی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ حامی سعید جلیلی بود و به عنوان نماینده حقوقی سعید جلیلی در ارتباط با شورای نگهبان فعالیت می‌کرد. وی از نمایندگان شاخص مجلس نهم بود که برای انتخابات مجلس دهم ثبت نام نکردند و خبری از او در سال‌های اخیر به گوش نرسیده بود و پس از سال‌ها سکوت، تنها خبر، خبر درگذشت او بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
ملت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
6
3
انقدر شهامت داشت که در باره مطالعه نکردن برجام از سوی نمایندگان نادان اصلاح طلب اشک بریزد که اکنون سکوت کرده‌اند وهمه را به گردن روحانی انداخته اند خدا از سر گناهان اصلاح طلبان نگذرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
7
انشااله تا پایان سال این جریان انحرافی منقرض بشه
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
انشاءالله
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
4
5
متاسفانه در یک سال اخیر انسانهای بزرگ و شاخص زیادی را از دست دادیم ، صرف نظر از گرایشات سیاسی !
که همگی پس از شهادت سردار عزیز سلیمانی شروع شده است! سیاسیون ، اقتصاد دانان ، دانشمندان ، هنرمندان و.... خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر فرماید و درگذشتگان و ما را بیامرزد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
4
6
اولین با ر است در تاریخ که دو دشمن در مورد یک موضوع با هم گریه کنند برجام هم اشک اسراییل و عربستان و هم اصول گرایان ایران را در اورد و درمی اورد
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
7
4
آدم های دلسوز و با غیرت برای فجایعی مانند برجام اشک ریختند چون برای عظمت و استقلال کشور هزینه دادند! شما در سابقه لاریجانی که 20 دقیقه ای برجام را به تصویب رساند چه چیزی به جز آقازادگی و فرصت طلبی می بینید؟
محمدباقر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
6
2
خدا بیامرزد ایشان را
این گریه ها یاد بود بسیار ارزشمندی از آن بزرگوار باقیمانده است وسرافکندگی برای آن مجلس و بخصوص برای رییس مجلس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
6
3
اگر روحانی مانند مذاکرات سعد آباد با برجام درِ صنعت هسته ای را گِل نمی گرفت امروز ما بازدارندگی هسته ای داشتیم و با خیال راحت به معیشت مردم می پرداختیم و لازم نبود برای امنیت کشور این همه شهید و هزینه بدهیم و در جای جای عالم بجنگیم و درگیر باشیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
1
6
نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل: چیزی که شب‌ها مانع از خوابیدن من می شود این است که کسی به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
1
3
جبهه پایداری ها ضربه ای به انقلاب وملت زده اندوخواهند زد که همه ملت به پهلوی وقاجار دعاکنند.دشمنان ماوجود پایداری ها را برای خود سرمایه می دانند،با رحمت واسعه خود تمام عیار در خدمت دشمنان دین وکشور هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
1
3
چرا راجع به گم شدن چند هزار میلیارد تومان در شهرداری تهران در زمان شهرداری احمدی نژاد و حیف و میل شدن چند میلیارد دلار درآمد نفت و مشتقات نفت در دولت احمدی نژاد که توسط همین جریان جبهه پایداری که جزء خواص یاران احمدی نژاد بودند انجام شده چیزی نمی گوید . چرا تحقیق و تفحصی توسط دستگاههای نظارتی تاکنون انجام نشده و گزارشی ارائه ندادند . ظاهرا جبهه پایداری و نیروهای همسو و سایتهای خبری مرتبط از مصونیت آهنین برخوردار و از هرگونه نظارت و تحقیق و تفحص و پیگرد در امان بوده و همه نظارتها و تحقیق و تفحصات و پیگرد قضایی برای مسئولین اصلاح طلب است که تمام حرکات و سکناتشان زیر ذره بین دستگاههای نظارتی است ولاغیر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
2
همه عناوین و پستها و دارایی هارا بر جا خواهیم گذاشت و در خاک خواهیم شد!
کاش ذره ای به خود بیاییم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
2
0
چقدر این متن بی ادبانه و زشت نوشته شده! دیکتاتورها حتی به مرده رقیب هم رحم نمی کنند!
نظرات شما
پیشخوان