تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹
رئیس شورای شهر تهران:

شهرداری باید در بررسی ۷۰۰ ملک در اختیار غیر نظر مشخص بدهد/ برای برخی املاک نجومی مابه‌التفاوت آن پرداخت شده

رئیس شورای شهر تهران از بررسی ۷۰۰ ملکِ در اختیارِ غیر شهرداری در کمیسیون‌های شورا خبر داد.
شهرداری باید در بررسی ۷۰۰ ملک در اختیار غیر نظر مشخص بدهد/ برای برخی املاک نجومی مابه‌التفاوت آن پرداخت شده
رویداد۲۴  «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهردار تهران از ارائه لیست ۷۰۰ ملک شهرداری به شورای شهر خبر داده‌اند، آیا اطلاعی از تعداد املاک تعیین‌تکلیف شده دارید؟ گفت: شهرداری لیستی به ما ارائه کرده است، اما در این لیست نظر شهرداری مبنی بر اینکه کدام یک از املاک باید در اختیار افراد باشد و کدام یک نباید باشد، قید نشده است.

او ادامه داد: شهرداری فقط یک لیست ارائه کرده است و ما از آن‌ها درخواست کردیم که نظر خود را درباره این املاک بدهد و از ما نیز بخواهند در این باره نظر بدهیم و نظر شهرداری را در شورای شهر به بحث بگذاریم. یعنی باید از سوی شهرداری مشخص شود که خواسته آن‌ها از ما چیست و آن را به بحث بگذاریم.

هاشمی افزود: شهرداری باید بگوید فلان ملک، در اختیار فلان شخص است در صورتی که نباید در اختیار او باشد و یا باشد و این مساله در شورای شهر به بحث و رای گذاشته شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا لیست را بررسی کرده‌اید؟ گفت: لیست را دیدم، یک لیست طولانی است و من آن را به همه کمیسیون‌ها ارجاع دادم. عمده لیست در اختیار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است، چرا که بیشتر اقدامات عام‌المنفعه مد نظر دریافت این املاک بوده است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آقای حناچی اعلام کردند که تعدادی از املاک نجومی سند خورده‌اند و بازپس‌گیری آن‌ها از عهده ما بر نمی‌آمد و البته سیستم قضایی موضوع را تعقیب کرد و قیمت واقعی خیلی از آن‌ها را گرفتیم، با توجه به این اظهارات آیا شورای شهر از کم و کیف بررسی‌های انجام شده توسط سیستم قضایی اطلاعی دارد یا خیر؟ اظهار کرد: بعضا از برخی اطلاع دارد، اما از همه آن‌ها نه، آن هم به صورت سندی اطلاع نداریم، یعنی گزارشی از قوه قضائیه به شورای شهر در این مورد ارسال نشده است و از قوه قضائیه سند رسمی دریافت نکردیم.

بیشتر بخوانید: بازپس‌گیری ۶ هزار مترمربع از املاک شهرداری از تیم قالیباف
هاشمی در ادامه گفت: آن‌هایی که پرونده شده است، عمدتا مواردی است که بازرسی کل کشور آن‌ها را بررسی کرده و به دادگاه فرستاده است، دادگاه نیز رسیدگی کرده و نسبت به آن حکم داده است. بعضا پرونده‌هایی هم وجود دارد که خود شهرداری شکایت کرده، اما تعداد پرونده‌هایی که شهرداری مستقیما شکایت کرده، کم است.

او اضافه کرد: در مجموع عمدتا پرونده‌هایی است که در امر بازرسی کل کشور به دادگاه رفته است و در نتیجه گزارشی هم برای ما ارسال نشده است، یعنی قوه قضائیه موظف به ارسال گزارشی نیست که پرونده آن گزارش از سوی بازرسی کل کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: اگر اجرای حکم را به شهرداری بدهند ما در جریان آن قرار می‌گیریم، اما اگر اجرای حکم را خودشان مستقیما نسبت به فرد خاطی انجام دهند، ما در جریان قرار نمی‌گیریم، اما عمدتا اجرای حکم را به شهرداری تهران ندادند و خودشان حکم را اجرا کردند.

هاشمی گفت: برخی از املاک نجومی بازپس گیری شدند و برای برخی پرداخت مابه التفاوت اجرا شد.

رئیس شورای شهر تهران درباره جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران با شهردار درباره املاک گفت: بحث بر سر این است که شهرداری نظر خود را درباره لیستی که فرستاده واضح‌تر به شواری شهر اعلام کند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان