تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹

واکسیناسیون جهانی کرونا چند سال طول می‌کشد؟

قانعی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها حدود ۴ سال طول می‌کشد که واکسیناسیون جهانی انجام شود که البته امیدواریم زندگی مردم بعد از یک سال به حالت عادی بازگردد.

واکسیناسیون جهانی کرونا چند سال طول می‌کشد
رویداد۲۴ مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا اظهار کرد: طبق پیش بینی‌ها حدود ۴ سال طول می‌کشد که واکسیناسیون جهان انجام شود، البته امیدواریم زندگی مردم بعد از یک سال به حالت عادی باز گردد.

او افزود: تجربه‌های واکسیناسیون‌های قبلی بر روی ویروس‌ها نشان داده، سال‌ها طول خواهد کشید که بیماری مهار شود البته ممکن است بعد مطالعه و تحقیقاتمان متوجه شویم که ویروس کرونا هم مانند آنفلوانزا نیاز به زدن واکسن سالانه داشته باشد.


بیشتر بخوانید: پاسخ به سوالات رایج و ابهامات واکسن کرونا


قانعی ادامه داد: ادغام شدن فناوری‌ها می‌تواند جامعه را از  آسیب‌ها جدی ناشی از کرونا دور کند، اما به این شکل نیست که بیماری کرونا را کاملا ریشه کن کرده و از بین ببرد، زیرا اگر بخواهیم بیماری کرونا به طور موردی در افراد ظاهر شود زمان زیادی خواهد برد.

او تصریح کرد: اگر افراد باز هم نکات بهداشتی را رعایت نکرده و بخواهند به مسافرت بروند و دورهمی‌هایی را ادامه دهند، می‌توانند مسبب دوباره اوج گرفتن ویروس کرونا باشند. پس بهتر است موارد شیوه نامه های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان