تاریخ انتشار: ۰۷:۱۴ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹

ورزشگاه نقش‌جهان به‌مدت ۴۵ سال به فولاد مبارکه واگذار شد

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکۀ سپاهان در خصوص واگذاری ورزشگاه نقش‌جهان از سوی شرکت توسعه و تجهیز به شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه جهت تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان اقدامات فنی و مهندسی بسیار پیچیده‌ای انجام داد و اکنون طبق قرارداد منعقدشده، ورزشگاه نقش‌جهان به مدت حداقل ۴۵ سال در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار گرفت.

رویداد۲۴ محمدرضا ساکت در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص واگذاری ورزشگاه نقش‌جهان به شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: مردم اصفهان حدود ۳۰ سال در انتظار ورزشگاه نقش‌جهان بودند و سرانجام با پیگیری مدیران شرکت فولاد مبارکه این امر به نتیجه رسید.

اولویت رفع نواقص مدنظر AFC است

وی ادامه داد: از سوی دیگر، وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز، بستری برای مشارکت در پروژه‌های نیمه‌کاره فراهم کردند تا شرکت فولاد مبارکه به‌منظور تکمیل این پروژۀ ملی وارد عرصه شود. ورود فولاد مبارکه باعث شد زیرساخت‌های ورزشی کشور و سرانۀ ورزشی در استان اصفهان ارتقا یابد و همچنین یک مجموعۀ بزرگ استاندارد با ظرفیت ۷۵ هزار نفر برای رویداد‌های ملی و بین‌المللی به امکانات کشور اضافه شود.

ساکت ادامه داد: پس از بررسی‌ها و هماهنگی‌های انجام‌شده، مشکلات این ورزشگاه برطرف شد تا امروز این پروژۀ بزرگ از بلاتکلیفی خارج شود و به چرخۀ خدمات ورزشی در حوزۀ فوتبال کشور اضافه گردد و انتظار مردم اصفهان با بهره‌برداری از این ورزشگاه به پایان برسد.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکۀ سپاهان در خصوص مدت بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه از ورزشگاه نقش‌جهان گفت: برای تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان اقدامات فنی و مهندسی بسیار پیچیده‌ای انجام شد و اکنون طبق قرارداد منعقدشده، ورزشگاه نقش‌جهان به مدت ۴۵ سال در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار گرفته و این شرکت نیز اجازۀ راهبری و بهره‌برداری از آن را در اختیار باشگاه قرار داده است.

وی دربارۀ اقدامات این باشگاه درخصوص تکمیل نواقص ورزشگاه ازجمله ورودی‌های غیراستاندارد ورزشگاه گفت: مجموعۀ ورزشگاه نقش‌جهان ۳۰۰ هکتار زمین ورزشی دارد که در اختیار ادارۀ ورزش و جوانان است و راه‌های ورودی منطقه در اختیار فولاد مبارکه نیست.

ساکت افزود: اقداماتی ازجمله روشنایی مسیر ورودی، دیوارکشی اطراف ورزشگاه، تکمیل پارکینگ‌ها، تکمیل فیبر نوری، پست برق و ... برای تجهیز بیشتر ورزشگاه در برنامۀ شرکت فولاد مبارکه است. در آینده اسکوبورد ورزشگاه نیز تعویض خواهد شد، زیرا اسکوبورد فعلی استاندارد نیست و کیفیت لازم را ندارد.

وی ادامه داد: اولویت ما تکمیل نواقصی است که از سوی AFC در خصوص ورزشگاه نقش‌جهان مطرح شده تا به استاندارد‌های مورد تأکید این نهاد دست یابیم. مهم‌ترین بخش ورزشگاه خزانۀ چمن آن است که اکنون تکمیل شده است.

وی دربارۀ رفع مشکل کیفیت چمن ورزشگاه در تابستان با خزانه گفت: اکنون چمن ورزشگاه وضعیت مناسبی دارد و به‌خوبی توسط بخش مهندسی تحت مراقبت و راهبری است. البته احتمالا در زمان مناسب طرح تعویض زمین چمن را در برنامه خواهیم داشت، اما این موضوع حداقل امسال قابل انجام نخواهد بود.

تبدیل موزۀ فولاد مبارکۀ سپاهان به قطب گردشگری ورزشی اصفهان

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکۀ سپاهان در خصوص خواستۀ هواداران مبنی بر پخش بازی‌های تیم فوتبال این باشگاه با کیفیت HD گفت: این موضوع مستقیما مربوط به سازمان صداوسیماست و ما چند بار این خواستۀ هواداران را به آن‌ها انتقال داده‌ایم. سازمان صداوسیما نیز در تأمین تجهیزات موردنیاز این نوع تصویربرداری محدودیت‌هایی پیش روی خود دارد، اما در حال بسترسازی این موضوع است تا تجهیزات این موضوع تکمیل شود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای زیباسازی ورزشگاه نقش‌جهان در پروژه‌های بعدی مطرح می‌شود تا این ورزشگاه به نگین زیبای منطقه تبدیل گردد.

ساکت به جام‌ها و مدال‌های قهرمانی متعددی که تاکنون توسط تیم‌های مختلف باشگاه فولاد مبارکۀ سپاهان کسب شده اشاره کرد و گفت: به دنبال راه‌اندازی موزۀ افتخارات باشگاه در ورزشگاه نقش‌جهان و ایجاد یک قطب گردشگری در اصفهان هستیم. در برنامه‌های آیندۀ خود امکانات لازم برای بازدید از این ورزشگاه و افتخارات فولاد مبارکۀ سپاهان برای تور‌های خارجی، خانواده‌ها، دانش‌آموزان و ... مهیا خواهد شد.

وی در پاسخ به برنامۀ انتقال بخشی از موزۀ ورزشگاه صفائیه به ورزشگاه نقش‌جهان گفت: معتقدیم تمام جام‌ها و مدال‌های باشگاه که بالغ‌بر ۴۰۰۰ عنوان مقام است باید به ورزشگاه نقش‌جهان منتقل شود و در حال حاضر ۹ کاپ قهرمانی تیم فوتبال فولاد مبارکۀ سپاهان به نقش‌جهان منتقل و جانمایی شده است.

برنامه‌های زیادی برای تلویزیون اینترنتی داریم

ساکت در خصوص اهداف راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی فولاد مبارکۀ سپاهان و میزان رضایت از بازخورد‌های آن گفت: در چند ماه گذشته با ایجاد یک چارت جدید در باشگاه، مسئولیت اپلیکیشن و تلویزیون اینترنتی ایجاد کردیم. تلویزیون اینترنتی سپاهان با همکاری شرکت باسا در قالب یک سوپر اپلیکیشن رونمایی شد. این اپلیکیشن بستری برای نمایش رقابت تمام تیم‌های باشگاه است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بازی‌های تیم والیبال، هندبال و فوتبال فولاد مبارکۀ سپاهان را به‌صورت زنده با همکاری صداوسیما پخش می‌کنیم. برای اولین بار دیدار دربی فوتبال بانوان اصفهان میان
فولاد مبارکۀ سپاهان و ذوب‌آهن پخش زنده خواهد شد. البته این دیدار هفته‌های گذشته انجام شده، اما مجوز پخش چنین مسابقه‌ای برای اولین بار اخذ شده است.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکۀ سپاهان تصریح کرد: هدف اصلی این اپلیکیشن برقراری ارتباط مستقیم با هوادارانمان است و برنامه‌های مختلفی در این زمینه در دستور کار داریم. مدیریت اپلیکیشن در تلاش است تا در این اپلیکیشن با برنامه‌های مختلفی همچون پخش فیلم‌های قدیمی، رویداد‌های مختلف و ... خاطرات شیرین فولاد مبارکۀ سپاهان را با هواداران به اشتراک بگذارد. این سوپر اپلیکیشن خدمات متنوعی همچون بازی‌های مختلف، پیش‌بینی مسابقات، خدمات پرداختی، خرید کالا، آموزش‌های مختلف و ... را نیز در خود دارد.

ساکت در خصوص پخش زنده بازی‌های تیم فوتبال بانوان برای مخاطبان با توجه به راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی سپاهان اظهار کرد: بر اساس مقررات جاری کشور در حال اخذ مجوز‌های مربوط به این موضوع و طی مسیر رویداد‌های مشابه آن هستیم تا حرکت رو به جلویی را رقم بزنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان