تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۱ دی ۱۳۹۹

۱۰ اسم برتر دختران و پسران در سال ۹۹

 معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه طی ۹ ماهه امسال ۸۵۳ هزار و ۸۴ واقعه ولادت به ثبت رسیده است گفت امیر علی و فاطمه ۱۰ اسم برتر ایرانیان بوده است.

10 اسم برتر دختران و پسران در سال 99

رویداد۲۴ سیف الله ابوترابی به آخرین آمار حیاتی چهارگانه اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماهه امسال ۸۵۳ هزار و ۸۴ واقعه ولادت به ثبت رسیده، همچنین طی همین مدت ۳۹۷ هزار و ۵۰۱ واقعه وفات نیز ثبت شده است.

وی به آمار هفت ماهه ازدواج و طلاق نیز اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۳۰۷ هزار و ۳۴۹ واقعه ازدواج و ۹۹ هزار و ۶۷۹ طلاق به ثبت رسیده است.

ابوترابی تصریح کرد: از میان ولادت‌های ثبت شده ۱۲ هزار و ۷۹۹ مورد مربوط به دوقلوزایی، ۳۸۰ مورد سه قلو، ۱۱ مورد چهارقلو و یک مورد نیز ۵ قلوزایی ثبت شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص محبوب ترین نام‌های پسران طی ۹ ماهه امسال اظهارداشت: امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، آراد، آریا، سامیار و امیرعباس ۱۰ به ترتیب ۱۰ اسم برتر پسران بوده اند.

ابوترابی در مورد فراوانی نام‌های دختران نیز گفت: نام‌های فاطمه، زهرا، رستا، حلما، زینب، آوا، مرسانا، یسنا، ریحانه و نازنین زهرا نیز به ترتیب ۱۰ اسم پرطرفدار دختران طی ۹ ماهه امسال بوده اند.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال در خصوص صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی نیز گفت: پس از اجرای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی، تاکنون ۱۱۵ شناسنامه صادر شده است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ثبت احوال ، نوزاد
نظرات شما
پیشخوان