تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۹

چرا یک استقلالی نقش داعشی را بازی می‌کند؟

کارگردان سریال خانه امن به حواشی پیرامون انتشار یک قسمت از این سریال که موجب انتقاد طرفداران تیم استقلال تهران شده است، پاسخ داد.

چرا یک استقلالی نقش داعشی را بازی می‌کند؟

رویداد۲۴ فوتبال به عنوان محبوبترین پدیده اجتماعی در کشورمان همیشه از موارد جذاب و البته حساسی بوده که ورود حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری به آن مورد توجه قرار گرفته است. این موضوع با توجه به حساسیت بالایی که برای علاقه مندانش دارد بارها به سو تفاهماتی منجر شده که واکنش‌های مختلفی را برانگیخته است و تجربه چنین موضوعی نشان می‌دهد باید در مورد آن با احتیاط بیشتری عمل شود.

سریال خانه امن که به عنوان یک اثر معمایی - پلیسی - سیاسی با موضوع پرونده‌های امنیتی - ترورسیتی این روزها روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود در قسمت اخیر خود یک ماجرای نزدیک به فوتبال را به نمایش در آورده که جنجال زیادی در فضای مجازی به پا کرده است.

ماجرا از آن قرار است که یک تروریست داعشی تحت پوشش هوادار فوتبال وارد استادیوم آزادی می‌شود تا عملیاتی که برای آن برنامه ریزی شده است را پیاده کند. این تروریست با پرچم باشگاه استقلال و تحت پوشش هوادار این تیم به تصویر کشیده شده است و این موضوع با اعتراض شدید هواداران استقلال روبرو شده و با پخش شدن قسمت هایی از آن در شبکه های اجتماعی به عوامل سازنده این سریال انتقاد کردند.


بیشتر بخوانید: انتقاد باشگاه استقلال از یک سریال تلویزیونی! +فیلم


احمد معظمی، کارگردان سریال خانه امن در این خصوص بیان داشت: هواداران عزیز استقلال و پرسپولیس کمی صبور باشند. از نظر من اگر قسمت امشب و فرداشب را تماشا کنند،خیالشان از بابت همه چیز راحت شود. واکنشی که ایجاد شده به این خاطر است که ماجرا هنوز تمام نشده و مردم همه واقعیت را ندیده اند و اگر کمی صبوری به خرج دهند تا ماجرا به طور کامل به نمایش در بیاید ابهامات و سو تفاهم‌هایی که به وجود آمده رفع و رجوع خواهد شد.

او ادامه داد: یکسری از طرفداران فوتبال روی پرچم تیمشان تعصب دارند که کاملاً طبیعی است و حق با آنهاست. ما قصد و غرضی نداشته‌ایم و به همه چیز فکر کرده‌ایم و برای همین است که می‌گویم که باید قسمت‌های امشب و فردا شب را تماشا کنند و قطعاً بعد از این دو قسمت نظرشان تغییر خواهد کرد و متوجه می‌شوند ماجرا سو تفاهم بوده است.

مطمئن باشید همه جوانب کاری که انجام داده‌ایم را سنجیدیم و اینطور نبوده که نسنجیده اقدامی انجام بدهیم. به هیچ عنوان عوامل سریال قصد توهین به پرچم و یا باشگاه استقلال را نداشته‌اند و اگر آنها امشب و فردا شب سریال را دنبال کنند به صورت کامل متوجه می‌شوند.

او در پاسخ به این سوال که چرا تیم استقلال برای این قسمت انتخاب شده است گفت: ما قصد داشتیم فردی که در سریال نقش یک داعشی را بازی می‌کند در نقش یکی از طرفداران تیم محبوب استقلال یا پرسپولیس باشد که اصلا ربطی به توهین به هیچکدام از این دو باشگاه و هواداران محترمش را ندارد. استقلال و پرسپولیس دو تیم محبوب ایران هستند و همانطور که گفتم ما روی همه چیز فکر کرده‌ایم. من به شخصه فوتبالی نیستم اما هر دو تیم تهرانی را دوست دارم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان