تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۱ دی ۱۳۹۹
سازمان نظام پزشکی:

تمهیدات کرونایی باید زودتر اعمال می‌شد/ تامین واکسن حیاتی است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، بر ضرورت اهمیت تعیین محدودیت های کرونایی و تامین واکسن، تاکید کرد.

اخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران

رویداد۲۴ محمدرضا ظفرقندی، روز دوشنبه در نشست خبری به تشریح وضعیت حوزه سلامت کشور در دوران کرونا پرداخت.

وی با عنوان این مطلب که خوشحالم با تمهیداتی که انجام شد و کمکمردم، بیماری کرونا شیب نزولی گرفته است، گفت: این موضوع نشان می دهد اگر تصمیمات درست گرفته شود و مردم هم همکاری کنند، شرایط بهبود خواهد یافت.

ظفرقندی ادامه داد: خوب بود این تمهیدات به عنوان تصمیمات راهبردی از مدت ها قبل انجام می شد. یعنی اگر به این نتیجه می رسیدیم که تعداد مبتلایان در هر شهر و تعداد مرگ و میر در هر شهر نسبت به جمعیت برای اعمال محدودیت ها تعیین کننده باشد، در یک پروتکل برنامه ای دیده می شد و اگر اینگونه بود، در پیک های قبلی هم نتایج بهتری را به دست می آوردیم.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۵ کشور بالا از نظر مرگ و میر کرونا در جهان بودیم، گفت: در حال حاضر وضعیت ما بهبود یافته است. بنابراین اگر از ابتدا پروتکل درستی وجود داشت، نتایج بهتری می گرفتیم.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره نوع جهش یافته ویروس کرونا/ آیا ویروس کرونای جدید وارد ایران شده است؟


ظفرقندی افزود: طبق آمار دیروز میزان مرگ در امریکا ۱۲۶۲ نفر، روسیه ۵۸۵ نفر، انگلیس ۵۳۴ نفر، ایتالیا ۵۳۳ نفر، مکزیک ۷۶۲، آلمان ۳۳۳ نفر و ترکیه ۲۴۱ نفر و هند ۳۴۲ نفر مرگ و میر داشته اند. بنابراین ایران دیگر جزو ۱۰ کشور اول هم از نظر میزان مرگ ها نیست.

وی در ادامه به موضوع تامین واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: حرف ما این است که تامین واکسن برای مردم‌ یک اولویت حیاتی، قهری و قطعی است و باید در ابعاد وسیع و در بازه زمانی مشخص و محدود برای مردم فراهم شود. 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تاکید کرد: تامین ۵۰ میلیون دوز واکسن در طول ۸ ماه خیلی موثر نیست، بلکه این مقدار باید در عرض سه ماه تامین و تزریق شود. زیرا اگر فاصله بیافتد، زنجیره ویروسی قطع نمی شود.

ظفرقندی افزود: این واکسن که تزریق آن در دنیا شروع شده، به سرعت به میزان کافی و در مدت زمان مشخص برای مردم ایران با اولویت اقشار آسیب پذیر و کادر درمان تامین شود. البته طبیعی است که در این بخش همه امکانات کشور باید بسیج شود.

فقط بخش دولتی نمی تواند در این حوزه اقدام کند، بلکه نهادها و بخش خصوصی باید در تهیه و توزیع واکسن ورود کنند و پیشنهاد سازمان هم در این زمینه کتبا به وزیر بهداشت منعکس شده و ما هم آمادگی سازماندهی آن را داریم مانند توزیع واکسن آنفلوانزا تا این اتفاق خوب برای مردم بیافتد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها تلاش می کنند تا زودتر تمام مردم خودشان را واکسینه کنند و بعد گشایش اقتصادی و رفت و آمدی را اعلام کنند و طبیعتا به شرایط عادی باز می گردند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن تبریک روز پرستار، گفت: تیم درمان باید با هم دیده شوند و رشد کنند. خوشحالیم در روز پرستار مطالبی برای حمایت از جامعه پرستاری مطرح شد. طبیعتا باید این ابعاد اقتصادی به صورت پایدار از سوی مجلس و دولت فراهم و دنبال شود.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان