تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

همه پرواز‌ها بین ایران و انگلیس لغو شد

همزمان با درخواست وزیر بهداشت از وزارت راه و شهرسازی درباره لغو پرواز بین ایران و انگلیس، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از لغو همه پرواز‌ها بین ایران و انگلیس تا دو هفته آینده خبر داد.

پرواز‌های بین ایران و انگلیس

رویداد۲۴  صبح امروز دوشنبه اول دی‌ماه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواست به منظور رعایت اقدامات احتیاطی برای مقابله با نوع جهش یافته ویروس کووید ۱۹ در برخی کشورها، همه پرواز‌های خطوط هوایی شرکت‌های ایرانی به مقصد کشور انگلستان لغو شود.

در همین راستا «تورج دهقانی زنگنه» رییس سازمان هواپیمایی در گفتگو با ایرنا، گفت: همه پرواز‌های لندن تا دو هفته آینده لغو شد.
بیشتر بخوانید: درخواست وزیر بهداشت برای لغو پرواز‌های ایران به انگلستان
رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره جزییات لغو پرواز‌ها و ورود مسافران از طریق کشور‌های ثالث به ایران، گفت: اکثر مسافران از طریق شرکت هواپیمایی ترکیه وارد ایران می‌شدند که این شرکت نیز پرواز‌های خود به لندن را لغو کرده است.

وی گفت: همچنین پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی که اقدام به انتقال مسافران از لندن به تهران کنند لغو می‌شود و در نهایت اگر مسافر بیماری وارد کشور شود از طریق وزارت بهداشت قرنطینه می‌شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد پرواز به کشور‌های اروپایی که احتمال شیوع ویروس جهش یافته در آن‌ها وجود دارد نیز افزود: ما منتظر نتیجه‌گیری وزارت بهداشت هستیم و در صورت اعلام این وزارتخانه مبنی بر وجود این ویروس در کشور‌های دیگر، به‌طور قطع پرواز به این کشور‌ها نیز لغو می‌شود.

 وزیر بهداشت در این نامه به معاون بهداشت وزارت بهداشت نوشت: پیرو مذاکره انجام شده و نامه‌های قبلی مبنی بر بررسی دقیق کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم از مبدا کشور انگلیس وارد می‌شوند و نیز قطع موقت پرواز‌های خطوط هوایی شرکت‌های داخلی به مقصد آن کشور، ضروری است، به سرعت همه کسانی که طی دو هفته گذشته از مبدا کشور انگلیس مستقیم یا غیرمستقیم وارد کشور شده‌اند مورد بررسی قرار گرفته و تا تعیین تکلیف نتایج آزمایشات مربوطه، تحت قرنطینه و مراقبت کامل قرار گیرند.

وی ادامه‌داد: باتوجه به مراودات کشور انگلیس با دیگر کشور‌ها به‌ویژه کشور‌های اروپایی، ضروری است همه مبادی ورودی هوایی به خصوص پرواز‌هایی که از مبدا کشور‌های اروپایی انجام می‌شود، به‌شدت تحت نظر، مراقبت و انجام آزمایشات کووید ۱۹ قرار گرفته و همچنین علائم بالینی افراد وارده مورد بررسی دقیق قرار گیرند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرواز ، وزارت بهداشت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
کاش وقتی کرونا در چین شایع شد و کشورهای دوست و دشمن چین بلافاصله بدون استثنا پروازها به جانب چین و از مقصد چین رو لغو کردند ایران هم اینکارو میکرد تا کرونا با اون حجم عظیم وارد ایران نشه و بعد ازون وقتی در قم شیوع پیدا کرد این شهر رو سریعا قرنطینه میکردند و اشخاصی که طی چند روز قبل اون که به قم سفر داشتند شناسایی و قرنطینه میشدند ولی متاسفانه تندروهای سیاسی و مذهبی با جهالت خودشون کاری کردند که تمام شهرهای ایران کرونا بطور وحشتناکی شیوع پیدا کنه و الان شاهد محدودیتهایی هستیم که همه اذیت میشویم و خانواده های بسیاری درگیر کرونا بودند و همه ترس از کرونا داریم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان