تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۲ دی ۱۳۹۹

ماسک‌ها چطور روی پوست تاثیر می‌گذارند؟

در این مطلب می خوانیم ماسک های صورت چطور بر روی پوست تاثیر می گذارند.

روش استفاده درست از ماسک

رویداد۲۴ ماسک های صورت از دیدگاه مراقبت روزانه از پوست از محبوبیت بالایی برخوردارند. مواد استفاده شده در این ماسک ها باعث تبدیل شدنشان به ماده ای جذاب برای مراقبت از پوست شده است. در بازار ماسک های فراوانی مانند ماسک خاک رس، کربن، اسید آبگینی، ماسک های آنزیم دار و مرطوب کننده یافت می شود. بنابراین باتوجه به نیاز پوست می توان یکی از آنها را انتخاب کرد.

نحوه جذب شدن مواد مغذی به پوست

ماسک ها موادی مفید برای مراقبت از پوستند اما به نوبه خوب تغییرات خاصی را برای همیشه روی پوست اعمال نمی کنند. اولین وظیفه آنها پاک سازی، مراقبت از پوست در برابر اشعه خورشید و آبرسانی است. اما باید قبل از رفتن به رختخواب با تمیز کردن پوستتان تاثیر این ماسک ها را افزایش دهید. 
 
با تماس ماسک با پوست، روزنه های پوست تمیزتر شده و کارایی شان افزایش می یابد.

از چه نوع ماسکی استفاده کنیم

قبل از استفاده از ماسک باید آرایش خود را پاک کنید. شستشو با آب گرم بهترین گزینه برای این منظور است، زیرا روزانه های پوست کاملا باز می شود و تمامی مواد را به راحتی جذب می کند. در برخی موارد باید ماسک را 20-30 دقیقه روی پوست قرار دهید تا مواد زمان بیشتری برای نفود به پوست و تاثیرگذاری داشته باشد.


بیشتر بخوانید: از چه ماسکی و چگونه برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کنیم؟


نوع ماسک براساس نوع پوست

در این مرحله باید ببینید بدنبال حصول چه نتیجه ای هستید. باید ماسک را براساس نوع پوست و هدف درمانی خود انتخاب کنید.

پوست خشک

این نوع پوست نیازمند آبرسانی قابل توجهی است. بنابراین باید هر دو هفته یکبار از ماسک های مرطوب کننده استفاده شود. موادی مانند اسید آبگینی، آووکادو یا کره شی باعث آبرسانی به پوست می شوند.

آکنه یا التهاب

از ماسک های صورت نمی توان برای درمان بلندمدت آکنه استفاده کرد اما این ماسک ها در کاهش التهاب و جلوگیری از بیرون ریخت آکنه موثرند.
 
سالیسیلیک اسید، بنزول پروکسید و آلفا هیدوکسی اسید ها سلول های مرده را از روی سطح پوست پاک می کنند. مورد آخر روی لکه های ناشی از آکنه نیز تاثیر دارد.

پوست چرب

بهترین ماسک برای این نوع پوست، چربی های اضافی را از روی پوست زدوده و روزنه ها را باز می کند. برخی از مواد موثر در این ماسک ها عبارتند از سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید، سولفور و زغال چوب.

پوست های دارای چروک ریز

ماسک ها نمی توانند چروک های شدید را برطرف کنند اما در کاهش ظاهر چروک های ریز موثرند. برای این پوست ها باید از ویتامین c استفاده کرد، زیرا دارای آنتی اکسیدان بالایی است، زیرا باعث کلاژن سازی بیشتر می شود.
 
ویتامین e نیز در کنار فرولیک اسید نقش مهمی در کاهش چروک صورت دارد. هر دو ماده از پوست در برابر محرک های خارجی و بروز چین و چروک محافظت می کنند.

کک و مک

استفاده از ماسک برای پوست های دارای کک و مک باید با سایر درمان های مکمل همراه باشد. مواد موثری مانند کوجیک اسید، ترانکسامیک اسید و آزلائیک اسید می توانند در بهبود کک و مک موثر باشند.

موارد احتیاطی در استفاده از ماسک ها

برخی از ماسک ها ظاهری دلفریب دارند اما تاثیراتشان با چیزی که روی آنها نوشته شده همخوانی ندارد. برخی ترکیبات این ماسک ها می تواند موجب خشکی و آسیب به پوست شود، مخصوصا پوست های حساس. بهتر است از ماسک های خانگی و مواد طبیعی استفاده کنید اما از مواد مورد استفاده اطمینان حاصل کنید. بخاطر تاثیرات مخرب بهتر است از مواد زیر استفاده نکنید:
 
لیمو: لیمو مانند سرکه ماده ای اسیدی است که باعث بروز لک ها و التهاب می شود.
 
سفیده تخم مرغ: این ماده می تواند باعث بروز عفونت پوست شود. در صورت داشتن زخم باز روی پوست استفاده از سفیده تخم مرغ حالت پوست را وخیم تر می کند.
 
سدیم بی کربنات: این ماده بسیار قلیایی بوده و می تواند موانع پوستی را نابود کرده و باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی پوست شود.
 
ماسک های صورت را باید بعنوان مکمل استفاده کرد. این ماسک ها در کنار رطوبت دهی و مراقبت از پوست در برابر اشعه آفتاب، می توانند از بافت و ظاهر پوست نیز مراقبت کنند. یادتان باشد که قیمت همیشه گویای کیفیت و کارایی نیست، بنابراین با دقت بیشتری ماسک مناسب خود را انتخاب کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان