تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۰۲ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

موافقت کمیسیون برنامه با افزایش ۲۵ درصدی حقوق‌ها در سال ۱۴۰۰

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی جزئیات لایحه بودجه در جلسه امروز این کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با میزان افزایش ۲۵ درصدی حقوق مربوط به کارکنان دستگاه‌های اجرایی، اعضای هیئت علمی، قضات و بازنشستگان مندرج در لایحه بودجه ۱۴۰۰ موافقت کردند.

موافقت کمیسیون برنامه با افزایش حقوق هارویداد۲۴ نایب ‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی جزئیات لایحه بودجه در جلسه امروز این کمیسیون از موافقت اعضای کمیسیون با افزایش ۲۵ درصدی حقوق‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

محمد خدابخشی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون برنامه برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان برنامه و بودجه گفت: پیش از این کمیسیون تا تبصره ۹ بودجه را بررسی کرده بود و در این جلسه هم تا تبصره ۱۳ مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: براساس مصوبه‌ای در تبصره ۹ این لایحه مقرر شد، صد در صد وجوه اداره شده پرداختی مربوط به وام‌های دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۹ به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان واریزی به خزانه کل کشور، برای کمک به صندوق رفاه دانشجویان به سرمایه صندوق اضافه شود تا وزارت علوم بتواند از این طریق به دانشجویان دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور وام شهریه پرداخت کند. البته مبالغی از این محل توسط وزارت علوم در اختیار دانشگاه آزاد نیز قرار خواهد گرفت تا وام شهریه به دانشجویان پرداخت شود.

خدابخشی ادامه داد: اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با میزان افزایش ۲۵ درصدی حقوق مربوط به کارکنان دستگاه‌های اجرایی، اعضای هیئت علمی، قضات و بازنشستگان مندرج در لایحه بودجه ۱۴۰۰ موافقت کردند.


بیشتر بخوانید: چه کسانی مشمول یارانه جدید نشدند؟


به گفته وی، براساس مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه سقف معافیت مالیاتی برای سال ۱۴۰۰ به طور سالانه ۴۸ میلیون تومان و به عبارت دیگر حقوق‌های دریافتی تا سقف ۴ میلیون تومان معاف از مالیات خواهد بود. همچنین میزان معافیت مالیاتی سالانه برای مستغلات اشخاص هم سالانه ۳۶ میلیون تومان تعیین شد و به عبارت دیگر مشاغل آزاد و اصناف با درآمد سالانه تا ۳۶ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

وی اضافه کرد: همچنین تصمیم‌گیری درباره پرداخت پاداش پایان خدمت هم به مراعا گذاشته شد و مقرر شد در یک کارگروه این موضوع بررسی شود.

 

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
جانباز
|
France
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
با تورم ۵۰ در صدی افزایش ۲۵ در صدی خیلی کم است.
بیشترش کنید لطفن.
وضع بازنشستگان با این گرانی خیلی قاراشمیشه.
نظرات شما
پیشخوان