تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

پادشاه مراکش: همکاری با اسرائیل باعث ثبات در منطقه می‌شود

پادشاه مراکش در سخنانی در جریان دیدار با هیئت آمریکا و رژیم صهیونیستی مدعی شد که به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی توسط آمریکا و از سرگیری همکاری با رژیم اشغالگر "ثبات منطقه را تقویت می‌کند"!
عادی سازی روابط با اسرائیل
رویداد۲۴ به نوشته روزنامه القدس العربی، دربار پادشاهی مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد ششم، پادشاه این کشور با هیئت آمریکایی و صهیونیستی که سه‌شنبه وارد رباط شدند دیدار و گفتگو کرد.

طبق این بیانیه، پادشاه مراکش در جریان این دیدار از به رسمیت شناختن حاکمیت کشورش بر صحرای غربی توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و از سرگیری ساز و کار همکاری با رژیم صهیونیستی و همچنین تحولات بزرگ در مسیر تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای ابراز خرسندی کرد.

در این بیانیه آمده است: ساز و کار مذکور مربوط به صدور مجوز از شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی برای انتقال اعضای جامعه یهودی مراکش و گردشگران اسرائیلی به مراکش، از سرگیری رسمی کامل روابط دیپلماتیک با اسرائیل در سطح مناسب، تشویق به همکاری اقتصادی دوجانبه پویا و خلاق و تلاش برای بازگشایی دفاتر ارتباطی در رباط و تل‌آویو است.

محمد ششم همچنین مدعی شد: موضع مراکش در قبال مسئله فلسطین ثابت و بر پایه راه حل دو کشوری است.

بیشتر بخوانید: مولفه‌های راهبردی بایدن برای آینده خاورمیانه چیست؟
وی همچنین مذاکره میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی را تنها راه دستیابی به یک راه حل همه‌جانبه و نهایی برای منازعه میان دو طرف دانست.

هیئت‌های آمریکایی و صهیونیستی سه شنبه با یک پرواز تجاری از تل‌آویو به رباط، به سرپرستی جارد کوشنر، داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا و مئیر بن شبات، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی وارد رباط شدند.

مراکش پس از امارات، بحرین و سودان چهارمین کشور آغاز کننده روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان