تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

قالیباف: پیشنهاد‌های نمایندگان مجلس درباره طرح‌ها و لوایح باید بررسی شود

رئیس مجلس گفت: براساس آئین‌نامه داخلی مجلس، حق نمایندگان است که پیشنهادات ثبت‌شده آن‌ها قبل از بررسی گزارش و مصوبه کمیسیون، مورد بررسی قرار گرفته و به رأی گذاشته شود.
قالیباف
رویداد۲۴ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس گفت: برای اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس و برای تسریع در روند بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره طرح‌ها و لوایح ارجاعی به صحن علنی باید اقدامات اصلاحی صورت گیرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (چهارشنبه، ۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: براساس آئین نامه داخلی مجلس، حق نمایندگان است که پیشنهادات ثبت شده آن‌ها قبل از بررسی گزارش و مصوبه کمیسیون، مورد بررسی قرار گرفته و به رأی گذاشته شود.

وی در توضیح بیشتر افزود: شاهد آن هستیم که بررسی پیشنهادات وقت صحن مجلس را به خود اختصاص داده و خیلی معطل می‌شویم.

رئیس مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس هم نسبت به این موضوع نیز معترض هستند. پیشتر برای اصلاح این موضوع با زحمت اعضای کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس، طرحی تدوین شد که ابتدا نظر کمیسیون را در بررسی طرح‌ها و لوایح به رأی بگذاریم و پس از آن پیشنهادات نمایندگان مطرح شود، اما به هر دلیلی نمایندگان به این اصلاح آئین نامه رأی موافق ندادند.

بیشتر بخوانید: طرح اصلاح قانون انتخابات ضد جمهوریت و اسلامیت است/ به جای قالیباف بودم به این طرح رای نمی‌دادم
قالیباف از رئیس کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس خواست با انگیزه بیشتر بحث اصلاح آئین‌نامه را دنبال کنند تا در شرایط فعلی که موضوعات بسیار مهم و جدی را در دستورکار وجود داد، بتوانیم با سرعت بیشتری به امر قانونگذاری بپردازیم تا از وقت یکایک نمایندگان که در حقیقت وقت همه ملت ایران است بهره بیشتری ببریم.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان