تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۴ شهر در وضعیت ناپایدار کرونا

 سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان گلستان، گفت: علی‌رغم تداوم روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری روزانه، وضعیت بیماری اما در برخی شهرستان‌ها مانند بندر گز در استان گلستان، رضوانشهر از استان گیلان و شهرستان‌های رامسر و نوشهر از استان مازنداران همچنان ناپایدار است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا

رویداد۲۴  سیما سادات لاری، گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان گلستان پس از افزایش نسبی در هفته‌های گذشته، اکنون به یک ثبات نسبی رسیده است. طرح مدیریت و اپیدمی کرونا با عنوان طرح شهید قاسم سلیمانی در این استان در حال اجرا است و کمیته‌های عملیاتی طرح مذکور در قالب تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در مناطق مختلف استان تشکیل و مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در حال حاضر کمیته‌های عملیاتی محلات متشکل از نیروهای حوزه سلامت، داوطلبین بسیج، هلال‌احمر، سفیران سلامت و نیروهای مردمی در قالب حدود ۳۰۰ کمیته عملیاتی و به تناسب در تیم‌های حمایتی و نظارتی با هماهنگی و در کنار دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان در حال ارائه خدمت هستند.


بیشتر بخوانید: کشف نوع جدید دیگر از ویروس کرونا؛ ارتباطی با کرونای انگلیسی ندارد!


لاری ادامه داد: از زمان اجرای طرح در گلستان از بیش از ۳۳ هزار نفر غربالگری صورت گرفته است و انجام تست رپید از افراد دارای بیماری آغاز شده است. از زمان آغاز اجرای طرح بیش از ۱۲ هزار مورد بازدید نظارتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان انجام شده است، از جمله اقدامات خیرین استان گلستان می‌توان به کمک مالی به حدود ۲۶۰۰ خانواده آسیب‌پذیر جهت خرید اقلام بهداشتی اشاره کنیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: علی‌رغم تداوم روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری روزانه وضعیت بیماری در برخی شهرستان‌ها مانند بندر گز در استان گلستان، رضوانشهر از استان گیلان و شهرستان‌های رامسر و نوشهر از استان مازنداران همچنان ناپایدار است. امیدواریم با تقویت و تداوم همکاری مردم در عمل به توصیه های بهداشتی، شاهد تداوم روند کاهشی شیوع بیماری درکشور باشیم‌.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان