تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

سرنوشت پاداش آسیایی پرسپولیس مشخص شد

باشگاه پرسپولیس بخش قابل توجهی از پاداش آسیایی خود را پیش از دریافت آن خرج کرده اما برای رساندن وضعیت مالی به شرایط استاندارد باید بتواند این پاداش را از کنفدراسیون آسیا دریافت کند.

سرنوشت پاداش آسیایی پرسپولیسی ها

رویداد۲۴ نایب قهرمانی پرسپولیس در فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا باعث درآمد دو میلیون و ۸۱۰ هزار دلاری سرخپوشان شد تا هواداران این تیم امیدوار به ثبات مالی و حساب پر از اسکناس پرسپولیس برای نقل و انتقالات زمستانی باشند. با این حال اتفاقات اقتصادی رخ داده به همراه بدهی‌های بین المللی این باشگاه همچنان یکی از دغدغه‌های اصلی محسوب می‌شود.

محکوم به پرداخت بدهی‌های ارزی

باشگاه پرسپولیس پس از برگزاری دادگاه عالی ورزش در خصوص دفاع از محکومیت در پرونده‌های مربوط به شکایت ماریو بودیمیر و گابریل کالدرون منتظر اعلام رای نهایی این مرجع حقوقی است.

بودیمیر مهاجم کروات پرسپولیس بابت حضور پنج ماهه خود در جمع سرخپوشان غرامت ۵۰۰ هزار یورویی خواسته است که از توان باشگاه برای پرداخت آن خارج بود. از این رو سرخ‌ها برای داشتن فرصت، بهترین راه را در ارسال لایحه دفاعی خود به دادگاه CAS دیدند.

پرسپولیس در حالی خواهان رسیدگی دوباره این پرونده شد که از محکومیت دوباره خود تا حدودی اطمینان دارد! اما به دلیل نداشتن پول کافی راهی بهتر از این پیدا نکرد.

گابریل کالدرون سرمربی پیشین پرسپولیس نیز حکم محکومیت ۵۸۰ هزار دلاری خود را از فیفا بابت عدم پرداخت مطالباتش از سوی باشگاه دریافت کرد اما سرخ‌ها بار دیگر ترجیح دادند پرونده او را به CAS بکشانند تا فرصت کافی برای پرداخت را داشته باشند.

دادگاه عالی ورزش نیز با بررسی لایحه دفاعی پرسپولیس به زودی قرار است در این باره رای خود را صادر کند که باز هم شانس سرخ‌ها برای کاهش رقم بدهی خود بسیار اندک است.


بیشتربخوانید: بررسی یک پرونده مشکوک؛ خطای ۴.۵ میلیاردی بازیکن پرسپولیس!

قرض ۳۰ میلیارد تومانی!

جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از حضور در این باشگاه توانست بابت قراردادهای فصل گذشته بازیکنان این تیم با آنها تسویه کند. وی همچنین توانست حدود ۲۰ درصد از قراردادهای فصل جاری سرخپوشان را پرداخت کند تا آنها بدون کوچک‌ترین دغدغه مالی راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شوند.

سمیعی در حالی توانست این پول را به حساب اعضای تیم واریز کند که آن را از کارگزار رسمی باشگاه دریافت نکرده بود. از قرار معلوم مدیرعامل سرخپوشان، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از یک شرکت قرض می‌گیرد تا آن را پس از برگزاری دیدار فینال بازگرداند. پولی که حالا نوبت پرداخت آن رسیده است.

درآمد ۸۰ میلیارد تومانی، خرج ۷۰ میلیاردی

باشگاه پرسپولیس علاوه بر پاداش نایب قهرمانی خود در آسیا مبلغ ۱۲۰ هزار دلار دیگر نیز بابت انتقال بشار رسن به القطر قطر دریافت می‌کند. در واقع مجموع دریافتی‌های ارزی پرسپولیس حدود ۸۰ میلیارد تومان (با احتساب نرخ ارز آزاد در بازار) خواهد بود.

این در حالی است که سمیعی قبل از دریافت این مبلغ باید فکری برای پرداخت ۷۰ میلیارد تومان از بدهی‌های ارزی و ریالی پرسپولیس کند.

تحریم‌های بانکی تاکنون مانع از انتقال پاداش باشگاه‌های ایرانی از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا شده است. از این رو بعید نیست سمیعی همچون مدیران قبلی مجبور به نامه نگاری با این نهادها برای پرداخت پول به طلبکاران خارجی شود.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان