تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

گمانه زنی‌ها از کناره گیری «پاپ فرانسیس» بعد از کریسمس

برخی منابع نزدیک به واتیکان از احتمال کناره گیری رهبر کاتولیک‌های جهان از سمت خود بعد از جشن‌های سال نوی میلادی خبر دادند.
کناره گیری «پاپ فرانسیس»
رویداد۲۴ برخی منابع نزدیک به واتیکان چهارشنبه مدعی شدند که «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان بعد از ایام کریسمس از سمت خود کناره گیری می‌کند.

به نوشته هفته نامه «یورو ویکلی نیوز» «آستین ایوری» از مقامات نزدیک به واتیکان گفت: «فکر می‌کنم پاپ فرانسیس از سمت خود کناره گیری می‌کند.»

وی به سخنان قبلی پاپ فرانسیس در گفتگو با یک شبکه مکزیکی اشاره کرد که در آن گفته بود سمت کوتاهی خواهد داشت و بیش از پنج سال طول نمی‌کشد.

چندی قبل نیز شایعاتی مبنی بر ابتلای پاپ به کرونا منتشر شد. پاپ فرانسیس اندکی بعد از این شایعات در میدان «پیتر» در جمع هزاران نفر حاضر شد و مراسم عبادی معمول را اجرا کرد و گفت: «متاسفانه سرماخوردگی موجب عدم مشارکت من در برنامه‌های مذهبی شد، اما من مراقبت‌های لازم را از واتیکان دنبال خواهم کرد.»

پاپ از سال ۱۹۹۸ به عنوان سراسقف «بوئنوس آیرس» در آرژانتین به‌خدمت پرداخت و در سال ۲۰۰۱ مقام کاردینالی را از «پاپ ژان پل دوم» دریافت کرد. او در سال ۲۰۱۳ به جای «بندیکت شانزدهم» به عنوان پاپ انتخاب شد و لقب فرانسیس را برای خود برگزید.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پاپ ، پاپ فرانسیس
نظرات شما
پیشخوان