تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۹

آیا احمدی نژاد و خاتمی با یکدیگر دیدار کرده اند؟

انتخابات ریاست جمهوری کمتر از ۶ ماه دیگر برگزار می‌شود و معادلات صحنه از آن حکایت می‌کند که هر نوع ائتلاف سیاسی محتمل است، حتی اگر باورکردنی نباشد.

انتخابات 1400

رویداد۲۴ در شرایطی که به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم، خبر‌ها از داغ شدن تنور انتخابات ۱۴۰۰ دارد و هر روز خبر‌های جدیدتری مطرح می‌شود. چندروزی است که در محافل سیاسی پیچیده که اخیرا محمود احمدی نژاد دیداری با سیدمحمد خاتمی داشته است. گویا این دیدار براساس برخی اخبار پس از دیدار محمود احمدی نژاد با سیدحسن خمینی انجام شد.

در صورت صحت، این خبر می‌تواند معانی زیادی به لحاظ سیاسی و انتخاباتی داشته باشد. خبرنگار «نامه نیوز» برای کسب اطلاع از درستی یا نادرستی خبر مصاحبه‌هایی را با چند چهره اصلاح طلب و افراد نزدیک به محمود احمدی نژاد انجام داد که عینا منتشر می‌شود.

علی اکبر جوانفکر درباره صحت خبر دیدار محمود احمدی نژاد گفت «درباره این مسائل اظهار نظر نمی‌کنیم. هر کس اگر فیلمی یا عکسی داره منتشر کند».

شاید تقارب دیدگاه باشد، اما ائتلاف انتخاباتی نداریم.

اما بهمن شریف‌زاده چهره نزدیک به جریان محمود احمدی نژاد موصوف به «بهار» درباره ائتلاف انتخاباتی این جریان با جریان اصلاحات با لیدری محمد خاتمی به «نامه نیوز» گفت: نگاه بهار با ائتلاف به معنای آنکه با جریانات دیگر برای برد سیاسی بنشیند، روی یک نفر به توافق برسد و او را به عنوان نامزد مورد حمایت در عرصه انتخابات معرفی کند، موافق نیست. این تفکر معتقد به فراخ نظری و گشاده نظری در موضوع انتخابات است.


بیشتر بخوانید:  آخرین اخبار انتخابات ۱۴۰۰ / از دیدار سعید جلیلی و سعید محمد تا افزایش تحرکات رستم قاسمی


وی افزود: باید به همه جریانات و افراد برای حضور در صحنه انتخابات میدان داد، ما با حذف جریانات و افراد سیاسی از صحنه انتخابات مخالفیم به ویژه آن‌ها که هواداران مردمی دارند. معتقدیم همه پتانسیل‌ها و استعداد‌ها بتوانند خودشان را در معرض انتخاب مردم قرار دهند. البته شاید این نگاه ما با نگاه برخی جریانات سیاسی تقارب داشته باشد.

این فعال سیاسی نزدیک به احمدی نژاد یادآور شد: برخی جریانات سیاسی ممکن است نگاه شان این باشد که باید فضای انتخابات برای شرکت افراد با سلایق و افکار گوناگون باز باشد تا مردم بتوانند آن کسی را که مایل هستند انتخاب کنند. این تقارب نگاه به معنای ائتلاف ما با آن جریانات سیاسی برای معرفی کاندیدا نیست، اما دوست داریم همه جریانات اعم اصولگرا و اصلاح طلب به این بلوغ برسند که همین شعار را بدهند.

وی ادامه داد: شاید گفته شود اصلاح طلبان مقداری آزادتر و بازتر نگاه می‌کنند، اما متأسفانه همه جریانات کشور یک جا‌هایی تنگ نظری‌هایی داشته اند متن‌ها باید به این بلوغ برسیم که هیچ تنگ نظری در این حوزه نداشته باشیم. در چنین فضایی هر جریانی اعم از بهاری، اصولگرا و اصلاح طلب کاندیدای خودش را معرفی می‌کند، آن وقت مردم انتخاب می‌کنند.

فکر نمی‌کنم دیداری بین احمدی نژاد و محمد خاتمی بوده باشد

شریف زاده درباره خبر دیدار احمدی نژاد و محمد خاتمی گفت: خبر ندارم و فکر هم نمی‌کنم. هرچه ما به انتخابات نزدیک می‌شویم شایعات زیادی شکل می‌گیرد که خیلی هایش خلاف واقع است و فقط برای گرم کردن بازار انتخابات و اهداف دیگر مطرح می‌شوند. در زمان انتخابات مجلس یازدهم هم مطرح شد که آقای احمدی نژاد و آقای قالیباف ۴ دیدار با یکدیگر داشتند و درباره کاندیدا‌ها بحث کردند که چه کسانی بیایند، در حالیکه همه اش کذب بود. حالا نیز شاید به خاطر کاهش واهمه از مشارکت مردم، چنین چیز‌هایی برای گرم کردن بازار انتخابات مطرح می‌شود.

دیدار با احمدی نژاد باقیمانده اعتبار ناچیز اصلاح طلبان را هم بر باد می‌دهد

همچنین صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با نامه نیوز ضمن بیان بی اطلاعی خود از دیدار سیدمحمد خاتمی و محمود احمدی نژاد تأکید کرد: اگر صحت داشته باشد، مبیین آن است که احمدی نژاد میخواهد از اعتبار اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری استفاده کند. منتهی هر مراوده ایی با وی، باقیمانده اعتبار ناچیز اصلاح طلبان را هم بر باد می‌دهد.

البته دو چهره اصلاح طلب نزدیک به سیدمحمد خاتمی این خبر را به شدت تکذیب کردند. یکی از آن‌ها جواد امام مدیرعامل بنیاد باران است. او این خبر را اساسا کذب خواند و به نامه نیوز گفت: مطلقا چنین دیداری آقای خاتمی با آقای احمدی نژاد نداشته است. البته چندی پیش هم گفته شد آقای مشایی با آقای خاتمی دیدار کرده، حالا می‌گویند آقای احمدی نژاد؛ احتمالا این اخبار باید با نیت‌هایی منتشر شده باشد.

محمدعلی ابطحی چهره دیگری بود که این خبر را از اساس کذب خواند. او گفت: من خبر دیدار خاتمی و احمدی نژاد رو تکذیب می‌کنم. آخرین بار خاتمی را دوشنبه شب دیدم و صحبت کردم خبری در این مورد نبود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان