تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۹

واکنش شورای شهر به غیرقانونی بودن مصوبه نامگذاری خیابان شجریان

عضو شورای شهر تهران به غیرقانونی بودن اجرای مصوبه نامگذاری خیابان شجریان واکنش نشان داد.
شورای شهر تهران
رویداد۲۴ "شهربانو امانی" عضو شورای شهر تهران درباره اظهارات اخیر فرماندار تهران مبنی بر غیرقانونی بودن اجرای مصوبه نامگذاری خیابان شجریان گفت: پایتخت کشور متعلق به همه مردم ایران است و نامگذاری معابر و خیابان‌ها طبق قانون وظیفه ذاتی شورای شهر است که ضابطه، کمیته و دستورالعمل خاص خود را دارد.

امانی با تاکید بر اینکه برای نامگذاری معابر نیازی به اجازه گرفتن از فرمانداری نیست، گفت: شورا مصوبه را به شهرداری ابلاغ می‌کند تا نام کدام معبر و خیابان تغییر پیدا کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا فرمانداری نسبت به مصوبه نامگذاری خیابان شجریان اعتراض کرده است یا نه گفت: اعتراض کتبی در این زمینه نشده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نامگذاری خیابانی به نام شهید فخری‌زاده گفت: شورای شهر برای شهید فخری‌زاده نیز خیابانی را نامگذاری کرد که اتفاقا خیابان محل کار ایشان بود و نباید جامع نگری شورا را زیر سوال برد.

امانی افزود: فرمانداری اعلام کند مصوبه شورا در ارتباط با نامگذاری‌ها با کدام قانون مغایرت دارد چرا که تنها جهت اطلاع اسامی ارسال می‌شود.

او ادامه داد: وقتی نامگذاری انجام می‌شود جهت اطلاع به فرمانداری اعلام می‌شود و فرمانداری اعلام می‌کند که براساس کدام بند قانونی، مصوبه شورا مغایر سند بالادستی است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان