تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۹

۱۰ خبر کوتاه مهم برای سهامداران

بازار سهام در هفته گذشته بیشترین بازدهی بین بازارهای مالی را داشت. در همین حال برای هفته جاری نیز پیش‌بینی خیلی از کارشناسان، تداوم روند صعودی این بازار است. آیا اخبار رسمی چند روز اخیر هم نویدبخش ادامه یک روند صعودی برای شاخص بورس است؟

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴ خلاصه مهمترین اخبار برای سهامداران طی چند روز اخیر را در زیر بخوانید:

ـ معاون نظارت بانک مرکزی گفت: با ادغام ۵ بانک و موسسه مالی، سپرده بانک سپه به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان رسید و بزرگترین بانک جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

ـ محسن علیزاده، عضو ناظر شورای عالی بورس تصمیم به کاهش دامنه نوسان برخی از نمادها به یک درصد در شورای عالی بورس را تکذیب کرد.

ـ اکبر حیدری، سخنگوی شرکت‌های سرمایه گذار استانی سهام عدالت با بیان اینکه ارزش ذاتی سهام عدالت بسیار بالاتر از قیمت فعلی است، گفت: توصیه من به سهامداران عدالت این است که فروش سهام خود را در مرحله آخر قرار دهند و اگر مردم صبور باشند می‌توانند به جای فروش سهام عدالت، از تسهیلات استفاده کنند.

ـ عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه هفت میلیارد دلار را در کشور کره به صورت سپرده داریم، گفت: اولویت اول ما تامین ارز قطعات خط تولید واکسن داخلی است و هیچ محدودیت ارزی در این زمینه نداریم، اکنون ۲۰۰ میلیون یورو برای خرید ۱۶٫۸ میلیون دوز واکسن تخصیص داده‌ایم.


بیشتر بخوانید: سقوط بزرگ ارزش سهام عدالت/ ممنوعیت فروش سهام عدالت تا کی ادامه دارد؟


ـ با وجود تاکید رئیس‌جمهوری آمریکا روی این مساله که شکست انتخاباتی او حاصل تقلب آرای گسترده بوده و همچنین تلاش متحدان جمهوری‌خواه او برای ابطال نتایج در ایالت‌های کلیدی، دولت ترامپ خروج از کاخ سفید را ظرف دو هفته آتی آغاز می‌کند.

ـ وزیر نفت گفت: با تکمیل طرح‌های این صنعت در سال ۱۴۰۰ درآمد صنعت پتروشیمی به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.

ـ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از آغاز بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص خبر داد و گفت: حسب ارجاع مقام معظم رهبری، بررسی مجدد این لوایح در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

ـ رئیس جمهوری گفته است: امسال بورس نقش سازنده‌ای در اقتصاد داشت. حرکت خوبی داشته و سال بعد هم نقش محوری در اقتصاد خواهد داشت.

ـ جواد عشقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد و عضو هیات‌مدیره بورس تهران گفت: با توجه به ضعف‌های موجود، پیشنهادهایی روی میز است که بر مبنای آن‌ها، دستورالعمل جدید بازارگردانی در حال تدوین و نهایی شدن است.

ـ احتمال «شکسته شدن قفل واردات خودرو در سال ۱۴۰۰» در حال تقویت است. واردات خودرو به کشور در حالی همچنان ممنوع است که به نظر می‌رسد در صورت لغو این ممنوعیت، اولا درآمدهای دولت در شرایط سخت اقتصادی افزایش خواهد یافت و ثانیا اندک رقابتی نیز در بازار خودرو شکل می‌گیرد.در همین حال اعلام شده که در بازار خودرو قیمت‌ها کماکان کاهشی است و کاهش قیمت‌ها در این بازار در محدوده یک تا چند میلیون تومانی رخ می‌دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
پیشخوان