تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۹

حمایت از محمود فکری به شرط پیروزی در دربی!

 واقعیت امر این است که محمود فکری فعلاً مورد حمایت مدیران ارشد باشگاه استقلال قرار دارد ولی این حمایت در صورت تداوم پیدا خواهد کرد که آبی‌پوشان پایتخت در جدال سنتی مقابل پرسپولیس سربلند از زمین خارج شوند.

محمود فکری

رویداد۲۴  احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال صبح دیروز مدعی شد از محمود فکری قاطعانه حمایت می‌کند و پشت ‌سر او می‌ایستد. البته انصافاً استقلال تا اینجای کار نتایجی نگرفته که مستوجب برکناری سرمربی این تیم باشد ولی نمی‌توان کتمان کرد با توجه به سالیان متمادی قهرمان نشدن آبی‌پوشان، کاسه صبر هواداران این تیم به معنای واقعی کلمه لبریز شده و آستانه تحمل آنها به مراتب پایین‌تر آمده است بنابراین قطعاً فشار روانی بیشتری روی کادر فنی وارد می‌شود و آنها بابت هر نتیجه‌ای که در لیگ برتر کسب می‌کنند، مورد سنجش قرار می‌گیرند.

البته در مورد حمایت مدیرعامل از محمود فکری هم مسئله را باید با واقعیات فوتبال و اتفاقات رخ ‌داده در استقلال طی سالیان گذشته بررسی کرد. بدون شک  سرمربی آبی‌پوشان آنقدر تجربه و ذکاوت دارد که بداند این حمایت قطعاً نمی‌تواند همیشگی باشد و برای اثبات ادعای فوق فقط کافی است فکری اتفاقات رخ داده برای سرمربیان استقلال طی ۳ سال اخیر را بررسی کند. 

رفتن مرد آلمانی 
پس از ناکامی استقلال مقابل پرسپولیس در فروردین سال ۹۸، بحث برکناری شفر به صورت ویژه مطرح شد و قبل از هر مسابقه این تیم در لیگ برتر یا لیگ قهرمانان آسیا شایعه اخراج مرد آلمانی در صورت عدم پیروزی به گوش می‌رسید ولی مدیرعامل وقت باشگاه استقلال همه این موارد را زاییده ذهن رسانه‌ها تلقی می‌کرد و قاطعانه مدعی بود تا انتهای فصل با سرمربی خارجی خود ادامه خواهند داد. البته پس از شکست مقابل پدیده در مشهد، شفر همان شبانه برکنار شد تا مشخص شود ماجرای طرح برکناری او نه تنها زاییده ذهن رسانه‌ها نبود بلکه اتفاقاً از مدت‌ها قبل در افکار مدیران استقلال کلید خورده بود.


بیشتر بخوانید: قلعه نویی باید به استقلال بازگردد و تیم را قهرمان کند


حکم عجیب فرهاد 
شفر اخراج شد و با وجودی که امیرحسین فتحی و برخی از مدیران آن زمان باشگاه بحث سرمربیگری فرهاد مجیدی را منتفی می‌دانستند، به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت پس از کنار گذاشته شدن سرمربی خارجی، مجیدی به عنوان سکان‌دار جدید آبی‌پوشان پایتخت انتخاب شد! ماجرای فرهاد در بهار سال ۹۸ بسیار عجیب و غریب بود.

در ابتدا از خود به عنوان سرمربی موقت یاد می‌شد ولی پس از اینکه استقلال نتایج خوبی با تیم مربی جوان کسب کرد، عده‌ای مدعی شدند احتمال دارد فصل آینده نیز با خود مجیدی ادامه داده شود ولی بلافاصله پس از پایان مسابقات نام استراماچونی مطرح شد و فرهاد هم حاضر نشد تحت عنوان دستیار مرد ایتالیایی کار کند. 

بازگرداندن استرا
استقلال در هفته‌های آغازین فصل گذشته اصلاً خوب نتیجه نمی‌گرفت و انصافاً طی چند سال اخیر تنها مقطعی که مدیران باشگاه‌های سرمربی خود به صورت تمام قد ایستادند، پاییز پارسال بود. پس از اینکه آبی‌ها مغلوب پرسپولیس شدند و طی پنج هفته آغازین لیگ نوزدهم حتی یک پیروزی نیز کسب نکردند، خیلی‌ها خواهان کنار گذاشتن استراماچونی شدند ولی هیئت‌مدیره به پای این سرمربی ایستاد و ماحصل آن، رسیدن تیم به صدر جدول لیگ برتر در پایان هفته سیزدهم بود. البته همه این موارد پس از ماجرای قهر مرد ایتالیایی به‌معنای واقعی کلمه رنگ باخت. 

برهم زدن تمرکز سرمربی 
بدون هیچ شک و تردیدی، اتفاقی که اواخر تابستان امسال میان فرهاد مجیدی و احمد سعادتمند رخ داد، هرگز از ذهن هواداران استقلال پاک نمی‌شود و همواره از آن تحت عنوان یک اتفاق تلخ یاد خواهند کرد. درحالی که استقلال درگیر هفته‌های پایانی لیگ برتر و مراحل حساس جام‌حذفی بود، مدیرعامل وقت باشگاه تهران را به مقصد اروپا ترک کرد تا به‌زعم خود با استراماچونی مذاکره کند و پرونده شکایت او را با خیر و خوشی ببندد ولی پس از چند روز مشخص شد داستان چیز دیگری بود و سعادتمند راهی قاره سبز شده تا مرد ایتالیایی را راضی کند برای فصل آینده (یعنی همین فصل جاری) بار دیگر به ایران بازگردد و هدایت استقلال را برعهده بگیرد!

فرهاد مجیدی از این مسئله به شدت عصبانی شد و بلافاصله پس از پیروزی مقابل پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی، از سمت خود کناره‌گیری کرد. البته مجیدی چند روز بعد برگشت ولی همان اتفاق موجب برهم خوردن تمرکز بازیکنان شد و نقش مؤثری در ناکامی این تیم مقابل تراکتور در فینال جام حذفی ایفا کرد. داستانی که به نوعی دیگر برای مجید نامجومطلق هم تکرار شد.

پس از استعفای فرهاد، مجید نامجو مطلق با توصیه خود مجیدی هدایت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را برعهده گرفت و همان موقع وعده‌هایی به او داده شد که برای فصل آینده نیز می‌تواند روی نیمکت آبی‌ها حساب کند ولی بلافاصله پس از شکست مقابل پاختاکور، همه آن حرف‌ها باد هوا شد. 

حمایت به شرط پیروزی 
تمام این موارد را تشریح کردیم تا شما و محمود فکری به طور کامل در جریان وضعیت و اتفاقات رخ داده برای مربیان استقلال طی چند سال گذشته قرار بگیرید. مردانی که همه آنها حداقل در یک مقطع از مدیران ارشد باشگاه وعده‌های خوبی پیرامون حمایت از خود شنیده بودند ولی در ادامه مسیر اتفاقات دیگری برایشان رخ داد.

در این شرایط واقعیت امر این است که محمود فکری فعلاً مورد حمایت مدیران ارشد باشگاه استقلال قرار دارد ولی این حمایت در صورت تداوم پیدا خواهد کرد که آبی‌پوشان پایتخت در جدال سنتی مقابل پرسپولیس سربلند از زمین خارج شوند. البته شاید در صورت به تساوی رسیدند آن مسابقه هم فکری مورد غضب قرار نگیرد و تا پایان نیم‌فصل اول کارش را ادامه بدهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمود فکری ، دربی
نظرات شما
پیشخوان