تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۶ دی ۱۳۹۹

دوشنبه، زمان بررسی اتهامات ذوب‌آهن/ پرسپولیس ۳ بر صفر برنده می‌شود؟

کمیته انضباطی روز دوشنبه به بررسی صحت و سقم مدارک پزشکی، احتمال قصور در اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط عوامل پزشکی و همینطور اظهارات مدیران، مربیان و بازیکنان باشگاه ذوب‌آهن در رابطه با احتمال مبتلا شدن بازیکنان پرسپولیس به ویروس کرونا در صورت برگزاری مسابقه، می‌پردازد.

دوشنبه، زمان بررسی اتهامات ذوب‌آهن/ پرسپولیس ۳ بر صفر برنده می‌شود؟

رویداد۲۴ دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن از هفته ششم لیگ برتر ایران، چندی قبل به علت ابتلای تعدادی از اعضای این تیم اصفهانی به ویروس کرونا و احتمال مبتلا شدن بازیکنان و عوامل تیم پرسپولیس - که در شرف حضور در لیگ قهرمانان آسیا بود - به این ویروس، لغو شد. این اتفاق در شرایطی صورت گرفت که قبل از این دیدار، ذوب آهن با تعداد مبتلایان بیشتر مقابل شهرخودرو بازی کرده بود، ولی در دیدار با پرسپولیس با وجود مبتلایان کمتر، سازمان لیگ دستور به لغو بازی داد.

بعد از گذشت چندین روز از این اتفاقات، اکنون پرونده این دیدار راهی کمیته انضباطی شده است و طبق اظهارات متولیان امر در فدراسیون و سازمان لیگ، اتهاماتی به این تیم اصفهانی وارد است و این باشگاه باید از خود دفاع کند. جلسه رسیدگی به این پرونده، روز دوشنبه ۸ دی در فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و نمایندگان سازمان لیگ و ستاد مقابله با کرونا هم همراه با نمایندگان ذوب آهن حضور خواهند داشت.

طبق برنامه سازمان لیگ، دیدار معوقه پرسپولیس و ذوب‌آهن قرار است ۱۰ دی برگزار شود، اما این اتفاق به نتیجه بررسی کمیته انضباطی بستگی دارد.


بیشتر بخوانید: رامین رضاییان و پرسپولیس؛ روایت روزنامه قطری از آینده مدافع ایران


 اتهامات ذوب آهن چیست؟

علت اصلی تشکیل این پرونده مربوط به اظهاراتی است که مربیان، مدیران و بازیکنان ذوب آهن قبل از بازی انجام دادند و اعلام کردند که در صورت برگزاری مسابقه، پرسپولیس به ویروس کرونا مبتلا خواهد شد و به خاطر این موضوع، سازمان لیگ لغو این دیدار را به جان خرید تا ریسک ابتلای پرسپولیسی‌ها با توجه به حضور در لیگ قهرمانان آسیا از بین برود.

اکنون کمیته انضباطی روز دوشنبه به بررسی این مساله می‌پردازد که آیا مسئولان بهداشتی و پزشکی باشگاه ذوب آهن در اجرای مقررات بهداشتی قصور کرده‌اند و در نتیجه کل تیم ذوب آهن - مطابق ادعای مربی، بازیکن و مدیر باشگاه - به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند یا خیر؟

در صورتی که اسناد ارائه شده از سوی این باشگاه مبنی بر اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی کافی و مورد تایید ستاد مقابله با کرونا باشد، به پرونده اظهارات کربکندی، رضایی و حدادی‌فر رسیدگی خواهد شد که بر چه اساسی پرسپولیس را قبل از برگزاری لیگ قهرمانان آسیا به مبتلا شدن به کرونا، تهدید کرده‌اند؟

در واقع یکی از عوامل لغو این بازی، اصرار‌ها و اظهارات بیش از حد مسئولان و عوامل تیم ذوب آهن بود که باعث نگرانی افکار عمومی و پذیرش لغو بازی و از بین بردن ریسک برگزاری مسابقه از سوی سازمان لیگ شد. حالا بعد از تکمیل مدارک و ارائه گزارش از سوی سازمان لیگ، کمیته انضباطی به صحت و سقم اظهارات و مدارک این باشگاه رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از سوالات در این پرونده، احتمال ۳ بر صفر شدن بازی در صورت مورد تایید قرار نگرفتن مدارک و اظهارات مسئولان ذوب آهن است، اما از سوی دیگر مسئولان این باشگاه می‌گویند با توجه به اینکه سازمان لیگ دستور به لغو این مسابقه داده، اعلام شکست ۳ بر صفر ذوب آهن بدون برگزاری بازی، مورد پذیرش این باشگاه نیست.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس ، ذوب آهن
نظرات شما
پیشخوان