تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۹

اردوغان: با اروپا و آمریکا مشکلات سختی نداریم

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، این کشور با اروپا، آمریکا یا هیچ کشوری در منطقه با مشکلات سخت و حادی مواجه نیست.
اردوغان
رویداد۲۴ رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی به مناسبت افتتاح یک بزرگراه در آنکارا درباره روابط این کشور با کشور‌های غربی صحبت کرد.

بنا بر گزارش العربیه، رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی ویدئو کنفرانسی در مراسم امروز شنبه درباره تنش‌ها بین آنکارا به کشور‌های غربی اظهارنظر کرد.

رجب طیب اردوغان در این مراسم گفت: «ما با اروپا، آمریکا یا هیچ یک از کشور‌های منطقه مشکلات سختی نداریم».

اردوغان چهارشنبه هفته گذشته با اشاره به تنش‌هایی که ترکیه در سال ۲۰۲۰ با اروپا و آمریکا گفته بود: «سال پر چالشی در روابط خود با آمریکا و اروپا داشتیم. امیدوارم اتحادیه اروپا دست از کوری استراتژیک خود بردارد. همچنین انتظار دارم رئیس‌جمهور منتخب آمریکا [جو]بایدن، با ترکیه برخورد گرمی داشته باشد».

اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه درباره روابط این کشور با کشور‌های غربی در شرایطی مطرح شده که تنش‌هایی میان آن‌ها ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: باز شدن یخ روابط ترکیه و اسرائیل؛ هدف ایران است؟
تنش‌ها در هفته‌های اخیر بر سر مسائلی از قبیل اقدامات اکتشافی و حفاری در شرق دریای مدیترانه و خرید سامانه «اس-۴۰۰» روسیه توسط ترکیه تشدید شده و کار به اعمال تحریم علیه آنکارا کشیده شده است.

آمریکا بیست و چهارم آذر ماه در اعتراض به اقدام آنکارا در خرید سامانه اس-۴۰۰، سازمان صنایع دفاعی ترکیه و رئیس آن را تحریم کرد.

اختلافات کشور‌های اروپایی با ترکیه هم تنها به تنش‌ها در شرق مدیترانه منحصر نیست و تنش‌ها میان برخی کشور‌های اروپایی از قبیل فرانسه و آلمان با ترکیه بر سر بحران لیبی هم شدت گرفته است
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان