تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

وزیر کشور: زمانبندی تهیه واکسن، دی ماه اعلام شده

وزیر کشور و رییس ستاد مقابله با کرونا با تأکید بر تهیه واکسن ایرانی، گفت: تا تأمین واکسن ایرانی، اقدام به خرید واکسن خواهد شد و وزیر بهداشت، زمانبندی این مهم را تا پایان دی‌ماه اعلام کرده است.

زمانبندی تهیه واکسن

رویداد۲۴ عبدالرضا رحمانی فضلی شنبه شب در برنامه نگاه یک سیما اظهار کرد: موضوع واکسن از ابتدا مورد توجه همه کشور‌ها بود و همه به دنبال تولید واکسن بودند و ما نیز این کار را در داخل انجام دادیم و موسسات مختلفی این کار را شروع کردند. با توجه به تأیید وزارت بهداشت، دو سه مورد مراحل خوبی رسیده اند و با واکسن ایرانی امیدواریم پاسخگوی نیاز باشیم.

وی ادامه داد: همزمان در ستاد و جلسات با حضور رییس جمهوری، دکتر روحانی به تامین و تهیه واکسن تا زمان تولید واکسن ایرانی تاکید کردند و وزیر بهداشت نیز پیگیر این موضوع است.
بیشتر بخوانید: هلال احمر: واکسن کرونای ایرانی تا خرداد ۱۴۰۰ نمی‌آید! +فیلم
وزیر کشور عنوان کرد: امروز نیز در ستاد، گزارشی ارائه شد که با زمانبندی انجام شده که از سوی وزیر بهداشت، این زمان دی ماه اعلام شده و تهیه واکسن در حال انجام است.

رحمانی فضلی توضیح داد: ما با تحریم و مشکل انتقال منابع مالی روبرو هستیم؛ نخست قرار شد از محل پولی که در کشور‌های مختلف داریم هزینه‌های واکسن تامین شود و با قول و تاکید رییس جمهوری این موضوع انجام می‌شود. تاکید بر این بوده که درجه ریسک واکسن، پایین و درجه صحت آن بالا باشد.

وی یادآور شد: ما دنبال این بودیم که با درجه ریسک پایین، تهیه واکسن انجام شود. وزارت بهداشت که متولی تخصصی موضوع بهداشت است، موارد را در تهیه واکسن در نظر می‌گیرند.

رییس ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: وزارت بهداشت دقیقاً افراد را طبقه بندی کرده و نخستین گروه برای دریافت واکسن، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افراد با سن بالا و کسانی که بیماری‌های پیش زمینه‌ای دارند، هستند.

رحمانی فضلی ادامه داد: گروه دوم، کادر درمانی و گروه‌هایی هستند که در بیشترین تماس با مراجعه کنندگان قرار دارند. ما در ابتدای بیماری کرونا کیت‌ها را نداشتیم، اما این کیت را تولید کردیم.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کرونا ، واکسن کرونا
نظرات شما
پیشخوان