تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

پیش‌بینی تحلیل‌گران از تحولات امروز بورس تهران

۵ تحلیل‌گر با شرکت در یک نظرخواهی نوسانات امروز ۷ دی ۱۳۹۹ بورس تهران را پیش‌بینی کردند.
پیش‌بینی تحلیل‌گران از تحولات امروز بورس تهران
رویداد۲۴ برخی کارشناسان بر این باورند که دیروز عرضه سهام از سوی حقوقی ها، موجب منفی شدن بازار شد. با توجه به حجم عرضه، احتمال می‌رود که امروز هم بازار منفی شروع به‌کار کند. آنان پیش‌بینی می‌کنند: گزارش‌های ماهانه خوب شرکت‌های اوره‌ای و متانول، با عرضه زیاد حقوقی‌ها سوخت شد. خروج پول از سهام شرکت‌های بزرگ به سمت شرکت‌های کوچک را شاهد خواهیم بود و احتمال منفی شدن شاخص کل بورس و روند بهتر در شاخص هم وزن وجود دارد. شایعه افزایش نرخ ۱۵ تا ۲۵ درصدی سیمان موجب توجه به این گروه می‌شود. حذف ارز ۴۲۰۰تومان از بودجه، توجه به گروه دارویی در روز‌های آتی به همراه خواهد داشت.
 
اعلام شرکت‌های فایزر و مدرنا درباره مقاومت این نوع واکسن در برابر نوع جدید ویروس کرونا، باعث تقویت بازار‌های جهانی خواهد شد، اما با برخورد به سال نو میلادی، تا اتمام تعطیلات باید صبر کرد. رفع نگرانی از سهام عدالت و اجرای بخش نامه خرید ۵ هزارمیلیارد تومان سهام عدالت توسط نهاد‌های بزرگ مالی در کنار اصلاح قانون بازارگردانی، می‌تواند منجر به معاملات بهتر در نماد‌های بزرگ و کامودیتی محور و توجه دوباره به آن‌ها شود.

برخی دیگر از تحلیل‌گران تاکید می‌کنند: درحال حاضر فاکتور منفی قابل توجهی که بیانگر متوقف شدن قطعی روند مثبت شکل گرفته در کلیت بازار در چند وقت اخیر باشد وجود ندارد. همچنین قابل ذکر است روند طبیعی بازار با نوسانات مثبت و منفی همراه است و در حال حاضر در کلیت بازار سیگنال منفی قطعی وجود نداشته و تنها شاهد نوسانات طبیعی پس از رشد اخیر هستیم. گزارش‌های ۹ماه خوبی در انتظار بازار است که می‌تواند معاملات را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی از روند حرکت بازار سرمایه / چرا بورس منفی شد؟
از ابتدای ریزش بازار (۲۰ مرداد ماه) تاکنون، حدود ۴۳۳۲۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار خارج شده که این امر منجر به افت قیمت اکثر سهام طی مدت مذکور شده است؛ این درحالیست که طی این مدت نرخ‌های جهانی نیز توانستند افت ناشی از اپیدمی کرونا را جبران کنند و با روند صعودی همراه شوند، اما علیرغم این موضوع و همچنین بدون توجه به گزارش‌های ماهانه جذاب در سهام بنیادی محور، همچنان شاهد افت قیمت سهام هستیم. بنظر می‌رسدگزارش‌های ۹ ماهه جذابی پیشرو خواهیم داشت و انتظار روند صعودی را در میان مدت برای سهام کامودیتی صادراتی محور در بازار سرمایه متصور است.
 
پیش‌بینی تحلیل‌گران از تحولات امروز بورس تهران
پیش‌بینی تحلیل‌گران از تحولات امروز بورس تهران
 
منبع: اقتصاد نیوز
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان