تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۹

استاد دانشگاه علوم پزشکی: از هند واکسن وارد نکنید

استاد مرکز تحقیقات بیولوژی مولکولی گفت: مسئولین نمی‌گویند قصد دارند از کجا واکسن بخرند، امیدوار هستم با وجود اینکه یکی از کارخانه‌های معروف و بزرگ واکسن سازی دنیا را در هند داریم، ایران واکسن کرونا را از هند خریداری نکند.

زمان تزریق واکسن ایرانی کرونا

رویداد۲۴ علی کرمی با انتقاد از اظهارنظرهای ضد و نقیض در مورد واردات واکسن کرونا به ایران گفت: مسئولین نمی‌گویند قصد دارند از کجا واکسن بخرند، امیدوار هستم با وجود اینکه یکی از کارخانه‌های معروف و بزرگ واکسن سازی دنیا را در هند داریم، ایران واکسن کرونا را از هند خریداری نکند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: به نظرمی‌رسد که هند می‌خواهد واسطه شود و واکسن را با قیمت ارزان به ما بفروشد که این مسئله من را نگران می‌کند و پیشنهاد می‌کنم که اگر می‌خواهند واکسن کرونا بخرند، مستقیما از خود کشور تولیدکننده آن را تهیه کنند.


بیشتر بخوانید: جزئیات تولید مشترک واکسن کرونا در ایران با یک کشور دیگر


این متخصص بیوتکنولوژی اظهار کرد: نکته دیگر این است که مردم انقدر به واکسن فکر نکنند چرا که قرار نیست این واکسن به جمعیت ایران زده شود و فقط قرار است به دو گروه کادر بهداشت و درمان که در معرض خطر جدی اند و  افراد سالخورده که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و به آن‌ها گروه‌های پرخطر گفته می‌شود، تزریق گردد و بنابراین اصلا دنبال این نباشید که واکسن کرونا قرار است به شما زده شود و بنده به عنوان کسی که در این حوزه زندگی ام را در این حوزه گذاشتم و کار کردم دارم و تهدیدات بیولوژیک را می‌شناسم،  واکسن کرونا را تا زمانی که واکسن ایرانی تولید شود، نخواهم زد.

کرمی با اشاره به ۹ دهه سابقه واکسن سازی در ایران، افزود: اگر اعتمادمان به دانشمندان ایرانی بیشتر بود و همچنین حمایت مالی بیشتری از آنها می کردیم قبل از کشورهای دیگر می توانستیم واکسن کرونا را تولید و به دنیا صادر کنیم.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان