تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۹

خبر بد برای پرسپولیس: ۱۷ روز ۴ بازی سنگین

براساس ادعای مقامات سازمان لیگ، با توجه به اینکه پرسپولیس روز پنجم دی‌ماه مقابل نساجی بازی کرد، تا روز ۲۲ دی این تیم عملاً دوران بسیار پرفشاری را دارد و در مدت ۱۷ روز، باید در ۴ مسابقه سنگین حضور پیدا کند.

باشگاه پرسپولیس

رویداد۲۴ پس از اعلام تاریخ برگزاری دربی پایتخت و قطعی شدن رویارویی استقلال و پرسپولیس در روز دوشنبه ۲۲ دی، مقامات باشگاه استقلال به شدت نسبت به این رویه معترض شدند. البته اعتراض استقلالی‌ها به تاریخ نیست بلکه مدعی‌اند پرسپولیس در حالی به مصاف آن‌ها خواهد رفت که دو بازی کمتر انجام داده و همین مسئله از برخی جهات کمک حال قرمز‌ها خواهد شد.

فکری در مصاحبه خود صراحتاً به همین نکته اشاره کرد و پرویز مظلومی نیز برای پیگیری موضوع در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ حاضر شد. البته توضیحات ارائه شده توسط برخی از مقامات سازمان لیگ به مسئولان استقلال پیرامون این برنامه‌ریزی نیز در نوع خود جالب‌توجه است.

فشار بیشتر برای پرسپولیس

مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در گفتگو با استقلالی‌ها به این مسئله اذعان داشتند که با توجه به بحث فینال لیگ قهرمانان و شرایط ایجاد شده، بدیهی است شرایط از حالت طبیعی خارج می‌شود و تعداد مسابقات تیم‌ها حداقل برای مقطعی برابر نخواهد بود، ولی طی روز‌های منتهی به دربی اتفاقاً پرسپولیس فشار بیشتری را در مقایسه با استقلال تحمل خواهد کرد و این روند از همین حالا آغاز شده است.

براساس ادعای مقامات سازمان لیگ، با توجه به اینکه پرسپولیس روز پنجم دی‌ماه مقابل نساجی بازی کرد، تا روز ۲۲ دی این تیم عملاً دوران بسیار پرفشاری را دارد و در مدت ۱۷ روز، باید در ۴ مسابقه سنگین حضور پیدا کند. وضعیتی که استقلال از آن برخوردار نیست. البته مقامات استقلال نیز صراحتاً معتقدند مشکلات باشگاه‌های دیگر ارتباطی به آن‌ها ندارد و استقلال نباید تاوان فینالیست شدن پرسپولیس در آسیا را پس بدهد.


بیشتر بخوانید: هم پرسپولیسی‌ها اعتراض دارند هم استقلالی‌ها


برنامه سبک‌تر استقلال

شرایط استقلال بابت برنامه‌ریزی سبک‌تر از پرسپولیس تلقی می‌شود. با توجه به بازی برگزار شده میان این تیم و ذوب‌آهن در روز ۲۸ آذر و برنامه دیدار‌های هفته‌های آتی، استقلال از بیست‌وهشتم آذر تا بیست‌ونهم دی ماه باید ۵ مسابقه در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر برگزار کند. در واقع این تیم به طور متوسط هر ۶ روز یک‌بار وارد میدان خواهد شد و از بابت فشردگی مسابقات مشکلات کمتری را در قیاس با حریف سنتی خود دارد، ولی مقامات باشگاه معتقدند اصلاً بحث بر سر مسئله دیگری است.

آستانه بازی‌های معوقه

مقامات و مربیان باشگاه استقلال روی نکته دیگری دست گذاشته‌اند و بابت آن حسابی معترض هستند. محمود فکری در مورد تفاوت تعداد دیدار‌های برگزار شده استقلال و پرسپولیس تا قبل از دربی پایتخت حرف زد و یکی از مربیان استقلال نیز روز گذشته در همین رابطه گفت: اصلاً مشکل ما فشردگی مسابقات نیست.

حداقل مشکل اول ما این مسئله تلقی نمی‌شود. دغدغه مهم همه ما این است که چرا پرسپولیس با دو بازی کمتر در قیاس با استقلال وارد معرکه دربی می‌شود؟ بازیکنان استقلال به اندازه دو مسابقه بیشتر دویده‌اند، بیشتر ضربه خورده‌اند، در آستانه مصدومیت بیشتری قرار گرفته‌اند و نکته بسیار مهم دیگر اینکه با توجه به مسابقات کمتر پرسپولیس، بازیکنان این تیم قطعاً کمتر کارت زرد و قرمز می‌گیرند و همین مسئله عدالت در برگزاری این مسابقه فوق‌العاده حساس را خدشه‌دار می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس ، لیگ برتر
نظرات شما
پیشخوان