تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۹
سخنگوی دولت تشریح کرد:

ایران، روسیه و چین تاسیسات نظامی مشترک دارند؟

ربیعی گفت: مناسبات دوستانه با دو کشور روسیه و چین در اوج خود پیش می‌رود هر چند محدودیتی برای تعمیق این روابط در همه جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی نداریم، اما بار‌ها اعلام کردیم که امنیت در منطقه خلیج فارس باید توسط کشور‌های صاحب این منطقه تامین شود و این تنها راه رسیدن به امنیت عادلانه همه کشور‌ها و تضمین صلح و ثبات بلندمدت است.

یران، روسیه و چین تاسیسات نظامی مشترک دارند؟

رویداد۲۴ علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خودش درباره همکاری‌های نظامی ایران ، چین و روسیه و احتمال تاسیسات نظامی مشترک در خلیج فارس در دریای عمان برای مقابله با حضور ایالات متحده و اسرائیل و ایجاد صلح و امنیت گفت: مناسبات دوستانه با دو کشور روسیه و چین در اوج خود پیش می‌رود هر چند محدودیتی برای تعمیق این روابط در همه جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی نداریم، اما بار‌ها اعلام کردیم که امنیت در منطقه خلیج فارس باید توسط کشور‌های صاحب این منطقه تامین شود و این تنها راه رسیدن به امنیت عادلانه همه کشور‌ها و تضمین صلح و ثبات بلندمدت است.

او ادامه داد: ما نظامی دیده شدن خلیج فارس را به سود هیچ کشوری در منطقه و جهان نمی‌دانیم و امیدواریم سرانجام آمریکا هم دست از ماجراجویی‌های فرامرزی خود بردارد.

ربیعی گفت: ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف از جمله دفاعی همکاری‌های خوبی دارند که فراتر از سطح دو جانبه است و مواضع همسوی دو کشور در مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری زمینه همکاری‌های دیگر را هم فراهم کرده است که از جمله می‌توان به همکاری در سوریه اشاره کرد.

سخنگوی دولت گفت: امنیت خلیج فارس باید توسط کشور‌های منطقه تامین شود، در این زمینه پیش از این طرح مشخصی ارائه شد و هنوز هم بر آن پافشاری داریم و برخی کشور‌های منطقه را دعوت می‌کنیم به جای دشمنی و اتکا به بیگانگان، نگاه منطقه داشته باشیم در کنار هم و با ایران قدرتمند صلح و امنیت خلیج فارس را تضمین شده بدانیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان